Problem med avdunstning vid aquaterrarie-bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Perlans:
Har ett exoterra som jag har gjort till ett aquaterrarie, när jag har lekakulor och bottensubstrat så verkar det som om allt vatten som avdunstas sugs åt av lekakulorna?
Har kollat så att det inte läcker någonstans. Några tips hur man ska gå till väga för att slippa detta?
Är det dräneringshål som gäller eller går det undvika helt och hållet?

2966
1648
Hoggaforfan:
Lekakulor suger inte åt sig vatten men har du inte täckt över något av takgallret så dunstar det av en massa vatten. Prova täck för hälften och se om det hjälper.

70
29
tobiias:
Perlans skrev:
Har ett exoterra som jag har gjort till ett aquaterrarie, när jag har lekakulor och bottensubstrat så verkar det som om allt vatten som avdunstas sugs åt av lekakulorna?
Har kollat så att det inte läcker någonstans. Några tips hur man ska gå till väga för att slippa detta?
Är det dräneringshål som gäller eller går det undvika helt och hållet?

har märkt att om du har vissa lampor så torkar de ut luften väldigt ... jag böt lampa och då fick jag upp fukten med 20% =O

2966
1648
Hoggaforfan:
tobiias skrev:

har märkt att om du har vissa lampor så torkar de ut luften väldigt ... jag böt lampa och då fick jag upp fukten med 20% =O

Ju varmare man har det (lampor, mattor etc) desto mer dunstar det. 

70
29
tobiias:
Hoggaforfan skrev:

Ju varmare man har det (lampor, mattor etc) desto mer dunstar det. 

ja kan va mkt det med , fick sänka från 100 till 50 w ,, men när jag hade 150 w så hade jag mer fukt än när jag använde 100w lampan som var en infraröd lampa

2
0
Perlans:
Hoggaforfan skrev:
Lekakulor suger inte åt sig vatten men har du inte täckt över något av takgallret så dunstar det av en massa vatten. Prova täck för hälften och se om det hjälper.

Okej! Tack så mycket, ska testa detta. =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild