Tillbehör till Brun Regnbågsboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
makkolof90:
Tjenare, har en fråga angående terrarium till en Brun regnbågsboa!

Har haft skäggisar, och div geckos i 10års tid tills jag får 2 år sen flyttade och fick ej ha reptiler i föreningens lägenheter så jag sålde av allting som hade med reptiler att göra då!
Men nu är det så att jag flyttat till Enköping (ifrån Västerås) och min tjejs syrra och hennes pojkvän har en Brun regnbåge som dom måste göra sig av med för dom inte går ihop alla deras ormar i samma terrarium, jag har frågat dom men inte fått riktigt dom svaren jag vill ha.

Jag undrar vad det är för tillbehör och saker jag behöver till terrariumet ? Jag ska köpa ett terrarium som är 130x73x44 och det som ingår är bara lysramp. Och terrariumet är delat botten på så 1/3del av botten är vattendel vilket är bra då jag slipper ha en bunke med vatten där inne.

Nu är mina frågor,
1. Vad för lampor behöver jag ?
2. Värmematta eller värmekabel (vilken watt och storlek på värmematta/kabel)?
3. Och är det någon speciellt jag måste tänka på ?
4. Har läst att dom ska ha 60-80% luftfuktighet och ha emellan 22-32 grader om dagarna (22grader på kalla delen och 30-32grader på en varm del) och runt 20-25grader på natten i terrariumet, stämmer det ?
5. Är det något mera jag måste inhandla ?
6. Botten tänkte jag köra bark i med lite blandning av träspån i (bra eller anus)?
7. Tänkte ha någon större gren i terrariumet samt växer överallt .. vad för växter är bra och ej giftiga ?

Ormen är tam och är ca 1meter lång idag.

Tacksam för svar på frågorna i ordning samt snabba svar, då jag måste beställa saker helst redan ikväll!

Mvh Marcus

2
0
makkolof90:
Ingen som sitter inne på några svar på dessa frågor ? då det är ganska brådis!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild