Terrariebygge till Argentinsk svartvit teju!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
9
ante89:

Jaha! Då var det dags att förnya burken till Tejun!

Blir första egen byggda terrariet så lika bra att slå på stort direkt!
L2500xH1200xD1000. 

Byggt efter ritning här på terrariedjur, med reglar. 

Har hunnit en bit nu, blev aldrig klar att göra en tråd här i forumet.. så lägger upp lite bilder hur det varit under resan än så länge!

Första dagen vi va iväg å handla lite saker.. 

Sen inhandlat lite virke.. Orka inte hålla på med lack osv så körde på formplyfa direkt, 45x45 reglar.. här e bitarna utsågade och reglarna ihop skruvade. Tyvärr va jag inte så uppmärksam på optimera när jag köpte reglarna så nån säljare där slängde in reglar i släpet bara å vissa av dem va allt annat än raka.. så fick fuska ihop ramen med plattorna sen när det va dags å börja skruva.. 

Första sida fastskruvad,, 

Mer eller mindre allt på plats, fick prov sitta.. ena hunden testa också!

Och såhär är det just nu.. Ska iväg imorgon och inhandla lite listor till skarven mellan sido plattorna och bakplattan.. Så man får det tätt. Tror jag drar ihop dem med någon form av aluminium profil/vinkelskena.. Tips?

Blev även fyra hjul på så man kan flytta på det vid behov. Tanken är nog att även sätta någon form av ställbara möbelben längst ut i hörnen som lite extra stötta. Sen får det nog fixas med någon stötta på mitten av terrariet.. om det blir någon regel som ja då ändå måste lacka.. eller om det får bli någon grövre gren utifrån som skruvas dit, sett någon ha det så i större terrarium som extra stöd. Alla tips även här om det tas tacksamt emot.. 

Som sagt.. första bygget någonsin så alla tips tas tacksamt emot! =) Tråden uppdateras självklart efter hand som det händer saker! =)

p.s Vet att där inte är ventilation ännu, försöker fortfarande bestämma mig hur mkt jag behöver!;) d.s
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild