Min kameleont äter bara flugor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
3
JonteDuVetHan:
Hej jag har en jemen kameleont på 2 månader som bara vill äta flugor.
Jag har provat mata honom med syrsor men jag har bara sätt honom äta en syrsa jag vet inte om han äta syrsorna på natten han får 3 flugor om dagen och 2 syrsor till natten någon som vet varför han bara vill äta flugor? Mvh Jonathan :)

11
3
JonteDuVetHan:
Skulle behöva lite svar på de imed att detta är min första kameleont

1159
626
Temla:
Varför ger du den mat "till natten"? Då sover de ju. Har du provat ge den syrsor på förmiddagen?

11
3
JonteDuVetHan:
Temla skrev:
Varför ger du den mat "till natten"? Då sover de ju. Har du provat ge den syrsor på förmiddagen?

de är min första kameleont och jag tror at han inte kommer klara av natten om han inte får mat han äter syrsor nu och jag ger han mjölmaskar men inte varje dag ungifär 1 mask i veckan

1253
476
leedragon:

JonteDuVetHan skrev:

de är min första kameleont och jag tror at han inte kommer klara av natten om han inte får mat han äter syrsor nu och jag ger han mjölmaskar men inte varje dag ungifär 1 mask i veckan

kameleonter är inte aktiva på natten.

du måste gutloada (göda dem)insekterna du matar din kameleont med för att det han äter har nåt närringsvärde.

www.chameleonforums.com/members/sandrachameleon.1614/ kolla hennes blogg där står mycket om va du får och inte får gutloada med.

45
77
logain:
Jemenkameleonter gillar ofta varierad föda. Pröva olika typer av insekter hela tiden. Det är inte ovanligt att dom inte äter vissa insekter under vissa perioder.

Se även över så att du har rätt temperatur, rätt luftfuktighet samt tillräckligt med gömställen i terrariet. Samt låt han vara ifred så mycket som möjligt när han krånglar med maten.

Lycka till

Victor

11
3
JonteDuVetHan:
logain skrev:
Jemenkameleonter gillar ofta varierad föda. Pröva olika typer av insekter hela tiden. Det är inte ovanligt att dom inte äter vissa insekter under vissa perioder.

Se även över så att du har rätt temperatur, rätt luftfuktighet samt tillräckligt med gömställen i terrariet. Samt låt han vara ifred så mycket som möjligt när han krånglar med maten.

Lycka till

Victor

Tack, han äter nu igen jag varierar med syrsor,flugor och mjölmaskar men jag ger inte honom mask varje dag, jag ger honom maskarna som en belöning typ. Tack för hjälpen :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild