Öms samtidigt...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
21
jespercarlssoon:
Tjena upptäckte precis att alla mina 4 ormar låg/ligger i öms samtidigt (minsta snoken har precis ömsat) och undrar om det är vanligt? har det hänt någon av er? är lite nyfiken =) mvh

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Är nog en ren slump bara. :)

141
35
GeckoLover99:
Rätt så intressant slump också ;)

94
21
jespercarlssoon:
GeckoLover99 skrev:
Rätt så intressant slump också ;)

Tänkte jag så med haha =)

116
54
Micke76:
Har också tänkt på det där ibland. Har själv två Kungssnokar i olika storlekar, och de har legat i öms samtidigt två gånger i följd nu.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Har i skrivande stund 9 st pytonormar i öms.. Det är nog rekord men annars inget ovanligt i vårat ormrum att flera individer ligger i öms samtidigt :)

Medlem i GHF
3135
1742
EmanuelKarl:
Jonas_ skrev:
Har i skrivande stund 9 st pytonormar i öms.. Det är nog rekord men annars inget ovanligt i vårat ormrum att flera individer ligger i öms samtidigt :)

Nio av totalt vadå?

1685
794
fluffis:
Det beror lite på vad det är för ormar, ålder osv. Tex majsormar som är små och växer mycket ömsar ganska ofta. Har man dessutom syskon så är det inte ovanligt att de följer varandra med ömsningen. Särskilt om de får mat och äter lika ofta.

Årstid, temperatur och eventuell vintervila spelar också in. Mina ormar som är i förrådet över vintern brukar ömsa samtidigt eller i tät följd efter att de kommit in i värmen.

Sen kan det förstås bero på slumpen också :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

EmanuelKarl skrev:

Nio av totalt vadå?

9 av 16 ormar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild