Lacerta agilis upptäcker sitt nya terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

175
228
Rosenlukas:
I lördags var jag och hämtade ett ungt par sandödlor (Lacerta a. agilis) och tyckte det kunde vara lite skoj att filma när de upptäcker sin nya miljö. Helt orädda och verkade inte ett dugg stressade av flytten. Efter bara någon minut i terrariet började de jaga och käka upp städarinsekterna :D 

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Schysst klipp och snygga ödlor! :)

175
228
Rosenlukas:
anders skrev:
Schysst klipp och snygga ödlor! :)

Tack! Helt underbara är dom!

217
338
MartinJ:
Häftigt video! Man blir riktigt sugen på att skaffa egna efter att ha sett detta... Bara för man är lite nyfiken: Vad kostade de, och är de svåra att få tag på?

175
228
Rosenlukas:
MartinJ skrev:
Häftigt video! Man blir riktigt sugen på att skaffa egna efter att ha sett detta... Bara för man är lite nyfiken: Vad kostade de, och är de svåra att få tag på?

Skickar ett PM :)

175
228
Rosenlukas:

11
18
jacobejkpg:
Riktigt fina tycker jag! Blir de typ som lepidus i storleken?

175
228
Rosenlukas:
jacobejkpg skrev:
Riktigt fina tycker jag! Blir de typ som lepidus i storleken?

De blir ganska mycket mindre, mellan 20-30cm beroende på lokalitet. Desto längre norrut desto mindre till storleken :)

1159
626
Temla:
Åh så fina! Kul att se filmklippet. Dom ser ut att stormtrivas och inredningen ser super ut! :) 

175
228
Rosenlukas:
Temla skrev:
Åh så fina! Kul att se filmklippet. Dom ser ut att stormtrivas och inredningen ser super ut! :) 

Tack! Tog ett tag innan jag blev riktigt nöjd med hur där ser ut ;) 
Här är en lite bättre bild på hela terrariet:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild