Skäggagam 10 månader

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4047
5099
Jonas_:

gemmahagg skrev:

Okej, tack så mycket. Ska jag släcka till honom eller ska det vara tänt?

Har du tänt olika tider varje dag så blir det problem för ödlan :) Klart bäst och enklast att sätta allt på timer! Tänk på att ha rejält med ljus till skäggagamer, jättemycket :) Det är enormt viktigt för ödlans hälsa.

45
3
gemmahagg:
RainbowVess skrev:

Kör på normal dygnsrytm, solen går upp, solen går ner :) (kan vara enklare med timer)

Tack

45
3
gemmahagg:
Temla skrev:
Vore lite konstigt om han ville dvala nu på våren. Eller? 

Vore bra om du kunde ange vilka temperaturer du har i terrariet.

Ser hanarna varandra? Det skulle förklara nickningarna, den svarta hakan och att han springer runt i terrariet. 

Varma sidan:35-37
solsidan:39
svala platsen: 26

45
3
gemmahagg:
Jag ska alltså låta värmelampan också vara på så att det blir 39 på solplatsen och 30 på den varma sidan?

1159
626
Temla:
gemmahagg skrev:

Varma sidan:35-37
solsidan:39
svala platsen: 26

Lite väl varmt på svala sidan. 

Du glömde svara på en viktig fråga. Ser hanarna varandra?

1159
626
Temla:

gemmahagg skrev:
Jag ska alltså låta värmelampan också vara på så att det blir 39 på solplatsen och 30 på den varma sidan?

Jag tycker du ska låta allt ljus vara på som vanligt - använd timer.  Tycker inte du ska hjälpa den att gå i dvala nu på våren - det är ju helt fel årstid.  

Dock kan dom vara trötta en eller några dagar ibland och halvsova för att sedan komma upp och vara som vanligt igen. Har en vuxen skäggis som vissa dagar inte alls vill komma ur sin grotta och ligger där och halvsover. Nästa dag är allt som vanligt igen. :) 

Bara min åsikt, andra kanske tycker annorlunda. 

45
3
gemmahagg:
Temla skrev:

Lite väl varmt på svala sidan. 

Du glömde svara på en viktig fråga. Ser hanarna varandra?

De kan inte se varandra, men höra varandra. Det är ungefär 22 grader på den svala sidan.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Släng upp en bild på hur dina terrarium ser ut så kan du kanske få mer hjälp av alla här! :) 

Har du tillräcklig belysning? Tillräckligt med UVB ljus? 

1159
626
Temla:
gemmahagg skrev:

De kan inte se varandra, men höra varandra. Det är ungefär 22 grader på den svala sidan.

OK dåså. Du skrev "svala platsen: 26" från början. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild