Skäggagam 10 månader

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

45
3
gemmahagg:
Hej!
Jag har en skäggagam på 10 månader som inte har ätit så bra på två månader. Han har ätit några zopobas maskar och lite sallad, men inget mer. Nu har han börjat lägga sig under en sten han har i terreriet och vi vet inte om det kan bero på att han vill dvala eller om han inte mår bra, för han har kommit ut och lagt sig på stocken och sen efter en dag eller så har han lagt sig där under igen. Igår eftermiddag hittade jag honom under stenen och nu har han legat där i en dag ungefär. Vad kan detta bero på? Jag kan också nämna att han är den dominanata av de två hanarna vi har, men han är också den som är mycket mindre än den andra. Ibland kan han bete sig lite konstigt genom att skaka på huvudet och bli alldeles svart och dessutom springer han runt i terrariet när han blir så. 
Tack

154
87
MaryJanee:
Har du dom två hanarna tillsammans i samma terrarium?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Har du 2 hanar tillsammans så bör du sära på dem då de kommer påverka varandra negativt vilket kan vara orsaken till matvägran. Hur är det med temperaturen i terrariet? Har man det för kallt så kan även det påverka.

45
3
gemmahagg:
MaryJanee skrev:
Har du dom två hanarna tillsammans i samma terrarium?

Nej; det har jag inte.

45
3
gemmahagg:
anders skrev:
Har du 2 hanar tillsammans så bör du sära på dem då de kommer påverka varandra negativt vilket kan vara orsaken till matvägran. Hur är det med temperaturen i terrariet? Har man det för kallt så kan även det påverka.

Jag har de inte tillsammans och temperaturen är bra. 

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Jag är osäker om jag förstår frågan men förstod det som ödlan hittat ett ställe den gillar att ligga på :) Inget konstigt att reptiler ligger gömda en längre period utan att röra sig. Låt han vara helt ifred några veckor så ska du se att det ordnar sig.

Det kan även ha med temperaturen i burken att göra som redan nämnt. Hur många grader är det på gömstället han valt?

Och vad är den varmaste punkten i burken?

45
3
gemmahagg:
Jonas_ skrev:
Jag är osäker om jag förstår frågan men förstod det som ödlan hittat ett ställe den gillar att ligga på :) Inget konstigt att reptiler ligger gömda en längre period utan att röra sig. Låt han vara helt ifred några veckor så ska du se att det ordnar sig.

Det kan även ha med temperaturen i burken att göra som redan nämnt. Hur många grader är det på gömstället han valt?

Och vad är den varmaste punkten i burken?

Okej, tack så mycket. Ska jag släcka till honom eller ska det vara tänt?

45
3
gemmahagg:
Ska det vara tänt till honom eller ska han ha det släckt?

1159
626
Temla:
Vore lite konstigt om han ville dvala nu på våren. Eller? 

Vore bra om du kunde ange vilka temperaturer du har i terrariet.

Ser hanarna varandra? Det skulle förklara nickningarna, den svarta hakan och att han springer runt i terrariet. 

93
72
RainbowVess:
gemmahagg skrev:
Ska det vara tänt till honom eller ska han ha det släckt?

Kör på normal dygnsrytm, solen går upp, solen går ner :) (kan vara enklare med timer)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild