Växter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
0
Crayvey:

Har en Gargoyle gecko hona i mitt terrarium och lite växter så som, orkidée, en avocado planta (själv odlad) ormbunk och några klätter växter. 

Eftersom jag är relativt ny inom det här området undrar jag vad för växter som skulle funka i ett regnskogsterrarium? Gärna bilder eller länkar :) 

Sen skulle jag behöva köpa en armatur med lampa till växterna, för just nu har jag bara en led-lampa från Exo-Terra som inte verkar vara så effektiv till växterna. Så gärna ett tips på något som får dom att växa bra och trivas :) 

141
35
GeckoLover99:
Jag har zamikalla inne hos mina fransar och det funkar super, stadig växt för klättrande och (enligt mig) tycker inte den kräver särskilt mycket mer än ljus och vatten så börjar den få nya skott på en gång, fin att titta på också ;)
(har tyvärr ingen bild men dem finns i de flesta blomster/Ica butiker vid det namnet)
lycka till i sökandet :)

19
0
Crayvey:
GeckoLover99 skrev:
Jag har zamikalla inne hos mina fransar och det funkar super, stadig växt för klättrande och (enligt mig) tycker inte den kräver särskilt mycket mer än ljus och vatten så börjar den få nya skott på en gång, fin att titta på också ;)
(har tyvärr ingen bild men dem finns i de flesta blomster/Ica butiker vid det namnet)
lycka till i sökandet :)

Googlade lite och den såg fin ut. Får införskaffa mig en sådan :) Men är inte de flesta växter typ besprutade om man handlar på ica? Fråga dom en gång men dom visste inte om dom var det eller ej haha. 

141
35
GeckoLover99:
Jo, det du kan kolla efter som faktiskt syns att de joxat på den är sk "bladglans", helt enkelt att bladen glänser i ljusgrönt, bladen ska va mörkgröna.
spola av bladen/toppen på växten ordentligt i duschen ett par gånger sen låt den stå ett tag till du ser att glansen  har försvunnit så borde du kunna ställa in den (obs! Om bladen inte glänser låt den ca en vecka och vattna som vanligt efter du har duschat några gånger)

19
0
Crayvey:
GeckoLover99 skrev:
Jo, det du kan kolla efter som faktiskt syns att de joxat på den är sk "bladglans", helt enkelt att bladen glänser i ljusgrönt, bladen ska va mörkgröna.
spola av bladen/toppen på växten ordentligt i duschen ett par gånger sen låt den stå ett tag till du ser att glansen  har försvunnit så borde du kunna ställa in den (obs! Om bladen inte glänser låt den ca en vecka och vattna som vanligt efter du har duschat några gånger)

Ah okej det jag tänkte på med. Tack så mycket :) 

141
35
GeckoLover99:
Ingen fara, lycka till ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild