Dum fråga!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
10
Erika666:
Nu kanske jag får massa skit, men det är bara en fråga, inget som jag har gjort ;)
Det är så att jag ska åka bort ons-sön och har såklart en ödlevakt till Olaf, men saken är den att jag har honom i ett akvarium som terrarium, alltså är det nästan helt öppet upptill.
Jag funderar på om jag kan lägga över nåt luftigt tyg så inte syrsorna smiter, så småningom fixa något nät att lägga över och bygga en träram typ, men jag behöver en snabb lösnin, så om inte detta kan funka, några tips som är lätt och gratis?
Tacksam för sva, inga uppläxningar tack.

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Skulle inte använda tyg utan insektsnät som du kan köpa i vanliga bygg/ trädgård/ hembutiker! Tänk bara på att det inte ska kunna fatta eld om du har en värmelampa! 

26
10
Erika666:
AlexGustavsson skrev:
Skulle inte använda tyg utan insektsnät som du kan köpa i vanliga bygg/ trädgård/ hembutiker! Tänk bara på att det inte ska kunna fatta eld om du har en värmelampa! 

Ja jag hade tänkt skaffa nåt sånt nästa vecka när lönen kommer men behöver en lösning för tillfället.
Det finns ingen risk med att han kan fastna för han kommer inte ända upp o där lampan är har jag annat skydd

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Erika666 skrev:

Ja jag hade tänkt skaffa nåt sånt nästa vecka när lönen kommer men behöver en lösning för tillfället.
Det finns ingen risk med att han kan fastna för han kommer inte ända upp o där lampan är har jag annat skydd

Problemet med tyget är att det inte blir någon vidare ventilation! 

26
10
Erika666:
AlexGustavsson skrev:

Problemet med tyget är att det inte blir någon vidare ventilation! 

tyget kommer inte täcka hela men det är jättetunt så det kommer inte va nga problem
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild