Fuktspärr, stallfärg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

506
214
David:
Vad tror ni om detta.
www.ac.teknos.se/index.asp?pageid=h4696

Verkar vara en tålig färg, tål t om högtryckstvätt. Vad tror ni om att fuktsäkra t.ex osb med det.

2052
780
psyjoh:
David skrev:
Vad tror ni om detta.

Verkar vara en tålig färg, tål t om högtryckstvätt. Vad tror ni om att fuktsäkra t.ex osb med det.

Tack för tipset. Får svartplåt gratis från jobb som elförzinkas. Men det är ej snygg färg, antingen blå/silver eller gul/silver. Denna färgen kan man ju måla det med och jag har tänkt länge att bygga ett terrarium helt i ngn sorts plåt. Kanske blir att jag testar på en liten bit på jobb. Får se vad som händer i framtiden. 

Hur det funkar på osb låter jag vara osagt och lämnar frågan vidare till en bonde ;)

506
214
David:
Nån mer kunnig än mig dom kan se om det är giftigheter i färgen. 
Används i våtrum i stallmiljö. Typ mjölkrum.

184
132
C_corpse:
David skrev:
Nån mer kunnig än mig dom kan se om det är giftigheter i färgen. 
Används i våtrum i stallmiljö. Typ mjölkrum.

Vi använder den på jobb, Till hela stallet. Men vet inte hur den skulle vara att använda i ett terrarie. Den bör ju vara giftfri då den är framtagen för stallmiljö. 

Tålig är den i alla fall. 

2966
1648
Hoggaforfan:
David skrev:
Vad tror ni om detta.

Är samma som akrylfärg verkar det som och ser ut att vara helt ofarligt. Bra tips, vet du något pris? 

240
183
Mickee:
Hoggaforfan skrev:

Är samma som akrylfärg verkar det som och ser ut att vara helt ofarligt. Bra tips, vet du något pris? 

199kr för 2,7L hos Granngården, inte farligt alls :)

240
183
Mickee:
Mickee skrev:

199kr för 2,7L hos Granngården, inte farligt alls :)

Vart nog inte rätt, det där är ranch stallfärg vit, sen har dom ranch stallfärg svart som ör nått helt annat, verkar som ingen säljer ranch exklusiv, utan det är nog beställningsvara men vart fick jag inte fram...

506
214
David:
Hoggaforfan skrev:

Vet inget pris. Har aldrig använt själv men kommer ihåg attnågon i något sammanhang har nämnt att de använt den i terrarie.

504
396
Crippa:
Ska du täta osb måste du nog köra på akvarielack. Minsta lilla blött så blir skivorna dåliga. Alt att du kör tätskikt och kaklar där du ska ha substat

506
214
David:
Crippa skrev:
Ska du täta osb måste du nog köra på akvarielack. Minsta lilla blött så blir skivorna dåliga. Alt att du kör tätskikt och kaklar där du ska ha substat

Om jag ska bygga med skivor som inte tål fukt från början skippar jag nog osb och kör på vanlig plywood.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild