Jubaris terrarieprojekt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Har byggt ihop ett gäng burkar som jag tidigare byggt till en enda stor möbel. Är rätt nöjd, lite småfix kvar såsom, glas till de 4 mindre burkarna. Ska även fixa lite ventilation och ordna med belysning sen är de i princip färdigt.

Hela möbeln är 240 lång och 220 hög. Jag har panelat in burkarna med vanlig bastupanel och satt på socklar och foder så att de ska stilrent och snyggt ut, ska även måla möbeln eventuellt får se. Kanske att de blir vitt eller att jag betsar den ljust. Bor i en liten lägenhet så vill ha de ljust! 

Sitter även hjul på hela schabraket så jag enkelt kan flytta de och pula med elen bakom :) 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Riktigt snyggt bygge!
Personligen tycker jag inte du ska måla det vitt. Det är snyggast när man ser att det är trä och dessutom så syns varenda liten fläck mot det vita.

Gillar även att du använt bastupanel.

Som standard måste man ju även fråga vad du tänkt ha i terrarierna?

Man blir lite smått avundsjuk :)

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Tack för den fina kommentaren! Ja, jag funderar på att ha de i trä.. i den stora burken som är hög har jag 1.1 morelia spilota cheynei, i den låga burken som är 240 har jag min bci (vill måla om invändigt för att framhäva hans färger) tips? Är vitt nu. I de 4 andra har jag 3 kps som ska gå i, 4e burken blir då tom för något annat roligt :)

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Valde att betsa de lite mörkare, passade ändå bättre i lägenheten... nu ska ja bara ösa in inredning och lite mer belysning =) 

4
5
Rhubbe:
Wow, riktigt snyggt :)

1159
626
Temla:
Men oj sååå snyggt! Avis! :)

1275
1725
Falk:
Snyggt och pratiskt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild