Söker svar om ExoTerra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
21
jespercarlssoon:
Hej! Jag har ett exo terra i strl 45x45x30 samt ett 30x30x30 kan man stapla det mindre på det större?

417
249
KANDARBA:
Ja och nej.
men lämpligast är om du lägger en skiva under för att fördela vikten 

om du inte lägger något så med tiden buktar taket framförallt i framkanten ner lite. Så bekymret blir att det brukar ta mot lite vid stängning. Jag har ett 90x90x90 där det stod ett 45x45x45 på, där blev det lite så på det. Och det stod i 14 månader så. Efter en flytt "tomma", av dom som inte användes för tillfället. 

94
21
jespercarlssoon:
KANDARBA skrev:
Ja och nej.
men lämpligast är om du lägger en skiva under för att fördela vikten 

om du inte lägger något så med tiden buktar taket framförallt i framkanten ner lite. Så bekymret blir att det brukar ta mot lite vid stängning. Jag har ett 90x90x90 där det stod ett 45x45x45 på, där blev det lite så på det. Och det stod i 14 månader så. Efter en flytt "tomma", av dom som inte användes för tillfället. 

Hur fördelar jag vikten utan att strypa luftflödet?

417
249
KANDARBA:
Använd exempelvis en regel istället en som ligger framtill och en baktill. Så står terrariet på dessa istället då får du även upp terrariet högre som då förbättrar luftflödet också. 

Målar du dom sen svarta syns dom heller inte så mycket. 
Men jag kan lägga upp en bild ikväll till dig som visar vad jag menar att det buktar ner lite.

94
21
jespercarlssoon:
KANDARBA skrev:
Använd exempelvis en regel istället en som ligger framtill och en baktill. Så står terrariet på dessa istället då får du även upp terrariet högre som då förbättrar luftflödet också. 

Målar du dom sen svarta syns dom heller inte så mycket. 
Men jag kan lägga upp en bild ikväll till dig som visar vad jag menar att det buktar ner lite.

Gör gärna det
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild