Omaka par

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
626
Temla:
Tänkte jag skulle dela ett lite annorlunda foto. Dom här två är bästa vänner!  

Hahaha... närå, bara skojar.

Basilisken brukar inte vara ute men har smitit från sitt terrarium ca 4 gånger medan jag bytt den stora badbaljan och måste öppna båda terrariedörrarna. Det roliga är att han brukar söka sig till skäggagamerna. Har börjat misstänka att han tror att han ÄR en skäggis eftersom det är det enda djur han ser utanför sitt terrarium.  

Första gången han rymde klättrade han in i skäggagamernas terrarium och satt där en bra stund. Jag blev förskräckt och tänkte "nu går det åt hel****". Jag plockade ut alla skäggisar direkt av rädsla att de skulle börja bita varandra. Den gången hoppade han ur skäggisarnas terrarium och in i sitt eget alldeles själv.

Två gånger har basilisken hoppat upp i fönstret där skäggagamer suttit och tittat ut. Jag blir alltid lika rädd att något ska hända men tack och lov har allt gått lugnt till. De bryr sig inte ett dugg om varandra, även om basilisken fräckt sätter sig på skäggagamen. Kanske beror på att de inte är naturliga fiender (?). 

Observera! Det här är ingenting jag varken önskar ska hända eller rekommenderar någon annan att prova. Det kunde ju lika gärna ha slutat olyckligt.  

93
72
RainbowVess:
Kan en hund och katt komma överens så borde detta inte vara ett problem :) Kul att se! Båda ser ut att jäsa rejält oavsett!

141
35
GeckoLover99:
RainbowVess skrev:
Kan en hund och katt komma överens så borde detta inte vara ett problem :) Kul att se! Båda ser ut att jäsa rejält oavsett!

Håller med, dem verkar ju inte bråka och ogilla varandra iaf :)
kan ju vara som Temla säger; dem är ju inte naturliga fiender, och dem verkar ju heller aldrig fått en anledning att ogilla varandra tidigare (utifrån vad du skrev).
gullig bild också, såg lite lustig ut när jag först såg den, sen fattade jag vart rubriken kom ifrån xD

309
38
reptilicus_:
Fina djur förövrigt 

903
510
Evanjeline:

Eftersom båda är fria är det mycket möjligt där inte finns någon anledning för dem att slåss. Sen sammtdigt vet jag dina skäggisar är ute väldigt mycket så de borde ju se den solplatsen lika mycket som revir som sitt terrarium. Möjligt den blev rädd och inte vågar göra något och basilisken är bara ute efter solen, men sen borde du ju sett om skäggisen blev svart och upprörd. Eftersom du skrev de inte verkar bry sig ett dugg om varandra och du verkar ha bra koll på dina djur antar jag den faktiskt inte brydde sig. Ibland är reptiler väldigt märkliga kan man tycka. Vare sig de är naturliga fiender eller ej borde de ju reagera på varandra, speciellt skäggisen då basilisken är så stor. Men det kan vara att huvudena är lika stora. Jag har märkt att det brukar vara det som påverkar mer än egentlig storlek. Båda två kan kanske se att den andra inte kan äta dem och därför ignorerr varandra då de inte finns en anledning att slåss, eller det är för riskabelt att slåss.    I guess du fick en häftig bild från en olycka, och ingenting gick fel så det är väl bara att gilla läget^^

För övrigt är basilisken oehört vacker.

1159
626
Temla:
Evanjeline skrev:
Eftersom båda är fria är det mycket möjligt där inte finns någon anledning för dem att slåss. Sen sammtdigt vet jag dina skäggisar är ute väldigt mycket så de borde ju se den solplatsen lika mycket som revir som sitt terrarium. Möjligt den blev rädd och inte vågar göra något och basilisken är bara ute efter solen, men sen borde du ju sett om skäggisen blev svart och upprörd. Eftersom du skrev de inte verkar bry sig ett dugg om varandra och du verkar ha bra koll på dina djur antar jag den faktiskt inte brydde sig. Ibland är reptiler väldigt märkliga kan man tycka. Vare sig de är naturliga fiender eller ej borde de ju reagera på varandra, speciellt skäggisen då basilisken är så stor. Men det kan vara att huvudena är lika stora. Jag har märkt att det brukar vara det som påverkar mer än egentlig storlek. Båda två kan kanske se att den andra inte kan äta dem och därför ignorerr varandra då de inte finns en anledning att slåss, eller det är för riskabelt att slåss.    I guess du fick en häftig bild från en olycka, och ingenting gick fel så det är väl bara att gilla läget^^

För övrigt är basilisken oehört vacker.

Tack Evanjeline! Ja, han är mycket vacker. :) Skäggisen blev inte svart någonstans, hon reagerade överhuvudtaget inte alls. skratt

194
165
JoakimLundgren:
Häftig bild på två väldigt vackra djur. Speciellt basilisken tycker jag är urtjusig.

1275
1725
Falk:
RainbowVess skrev:

Ej att jämföra med reptiler

93
72
RainbowVess:
Falk skrev:

Ej att jämföra med reptiler

Varför inte?

Jag kan väl jämnföra hur jag vill eller önskar, Hund - Ödla, Myra - spindel.
Skit samma vad jag jämnför med, inlägget var menat att uppmuntra då inget verkade tokigt eller gå åt helvete.

Inte ens människor passar med de flesta djuren som talas om så varför har vi dem?

Ärligt talat vet jag inte vad syftet med ditt inlägg är men hoppas du har kul :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild