Reptilpensionat i Stockholmsområdet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

89
12
amanda03:
Jag letar efter ett reptilpensionat i Stockholmområdet. Det är det enda jag behöver hitta för att få en reptil. Någon som kan ta hand om den när vi reser bort. Gärna länkar till hemsida också:)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nu bor jag inte i Stockholm, tack och lov ;) men aldrig hört ordet reptilpensionat förut så gissningsvis är det inte många som nishar sig på det, men har du ingen kompis eller bekant som kan byta en vattenskål? :) 

Hur långa resor gör ni förresten? 

89
12
amanda03:
Jonas_ skrev:
Nu bor jag inte i Stockholm, tack och lov ;) men aldrig hört ordet reptilpensionat förut så gissningsvis är det inte många som nishar sig på det, men har du ingen kompis eller bekant som kan byta en vattenskål? :) 

Hur långa resor gör ni förresten? 

Vi är mest hemma, men det allra längsta vi åker är en vecka. Då behöver väl mysksköldpaddor tillsyn?

1159
626
Temla:
Om du hittar någon - var försiktig. En  del som tar hand om djur tillfälligt (så kallade inackorderingar) tar inte hand om djuren alls utan är bara ute efter att tjäna pengar. I värsta fall kan de bli sittande i transportlådan hela inackorderingsperioden utan både mat, vatten, ljus och värme. Då har ditt djur det bättre i sin hemmiljö om det bara rör sig om en vecka. Det innebär rätt stor stress för en reptil att byta miljö. Fråga en kompis om dom kan se efter sköldpaddan några gånger under veckan - fylla på vatten och mat. Ljuset har du på timer. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Handlar det endast om en vecka finns det ingen anledning att flytta djuret :) 

Låt det bo kvar hemma och skaffa tillsyn en gång den veckan så räcker det, eller skaffa orm så kan du vara borta ett par veckor utan problem :) 

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Jag brukar rekommendera medlemsskap i en herpetologisk förening när det kommer såna här frågor. Genom en förening kan du lära känna andra personer som har samma intresse och utbyta erfarenheter och t ex passa varandras djur när någon är bortrest.

Lycka till med införskaffandet!

Med vänlig hälsning, Björn 

Ps. Mysksköldpaddor är ett riktigt bra val om du vill börja med vattensköldpaddor. Ds.

89
12
amanda03:
Tack för alla svar:)

5
3
tomas:
Snälla bestäm dig för ett djur och sedan gör en tråd om det där du kan ställa alla frågor, istället för att göra massa trådar där du ska ha en geckoödla först sen landsköldpadda sen vattensköldpadda och ögonfransgecko.

5
3
tomas:
Som det verkar nu tycker jag att du inte borde skaffa något djur, du har inte bestämmt vad du vill ha för djur, du har inte kunskap, du vet inte hur du ska kunna sköta det när du är bort. Istället för att skaffa ett djur snabbt och hastigt som du sedan kanske ångrar, så borde du vänta och fundera på vad du verkligen vill ha för något djur och läsa på mycket om det.

1244
472
leedragon:
tomas skrev:
Snälla bestäm dig för ett djur och sedan gör en tråd om det där du kan ställa alla frågor, istället för att göra massa trådar där du ska ha en geckoödla först sen landsköldpadda sen vattensköldpadda och ögonfransgecko.

hon samlar information på så sätt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild