Dagaktiv ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
9
linusekholm:
Hej!
Jag har precis införskaffat mig ett regnskogsterrarium (45×45×60). Har tidigare haft ögonfransgeckos men vill nu hitta någon dagaktiv ödla som man ser ofta.

Något förslag?

47
25
Patriklu:
Lygodactylus williamsi, vissa phelsuma arter tex Phelsuma laticauda och Phelsuma klemmeri, sen om du kan fixa större terrarium kan du under en period ha olika kameleonter och större daggeckos tills de växer ur det :)

120
60
xTheod:
Båda är framme hela tiden och följer alla steg man tar i rummet, vid matning blir dom som vilda :) rekommenderar verkligen lygodactylus släktet :) 

903
511
Evanjeline:

Håller helt med om lygodactylus williamsi, de är fantastiska1 Om du kan ta dig till skåne har jag tillochmed till salu;P

annars phelsuma klemmeri, väldigt vackra små ödlor som också tenderar att vara lite lättare att hålla i grupp än williamsi om man vill det. Detta är mina personliga favoriter, men det finns mängder av daggeckos att välja på. Jag gillar de små då du kan ha ett terrarium som inte tar så mycket plats som det exoterra du nämnde men sammtidigt har ödlorna gott om utrymme. Det är mycket roligare att titta på dem när de verkligen kan röra sig. Tänk på att läsa på ordentligt om ljus bara.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild