Hjälp. Skäggisen mår inte bra.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
5
klsn406:
Upptäckte igår blod i avföringen, men inga övriga synliga symptom. Aptiten var normal vikten var 322 g. Idag hade hon kräkts, saknar aptit och gått ner 20 g sedan igår. Huden visade tecken på intorkning så hon fick hjälp med vatten via en liten spruta och hon tog emot c:a 5 ml. Huden återhämtade sig, men hon saknar fortfarande aptit och hon blundar mycket eller så kisar hon med ögonen.

Har någon av er varit med om liknande symptom på era skäggisar?

Hur är skäggisens normala beteende då den är sjuk? Gör den allt för att dölja det som många arter gör?

Om en skäggis visar att den är sjuk betyder det att det då är MYCKET allvarligt och att man då bör vara beredd på det värsta?

412
420
Hadara:

veterinär.

finns inget över internet som kan hjälpa din skäggagam som har blod i avföringen och kräks samt droppar i vikt. Sätt dig på telefonen direkt istället för att hitta en bra veterinär som kan reptiler. 

141
35
GeckoLover99:
Om det är så illa som det låter så bör du absolut ta med den till veterinären tycker jag, dvs om du inte märkt en större förbättring imorgon och det här är ju bara min åsikt men vore det min ödla hade jag inte tvekat att åka
lycka till och hoppas allt går bra

46
72
vikingsthlm:
Ring veterinären detta är garanterat alvarligt 

12
5
klsn406:
Tack alla. Veterinär är redan bestämt i morgon bitti. Hon mår bättre efter ett bad i handfatet (hon drack rejält), men tyvärr bajsade hon även blod i samband med badet.  

5
5
Miss_zess:
Säg gärna till när vi har varit där och hur det gick! 

12
5
klsn406:
Miss_zess skrev:
Säg gärna till när vi har varit där och hur det gick! 

Det har gått bra så här långt. Hon har druckit och piggat på sig rejält. Nu är hon med lite med blicken vad som händer runt omkring henne, det är ett positivt tecken.
När hon var hos veterinären togs det ett avföringsprov på henne och det visade inget som inte borde vara där så det verkar som allt kommer att gå bra.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild