Nytt bygge med annan design

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

128
44
scienta:

Jo jag har gått runt med ett projekt i huvudet igen. Så av lite spillbitar slog jag slag i saken och byggde den här något annorlunda designen.

Tror måtten blev 37*39*53 cm (med spillbitar får man inte vara kinkig med exakta mått). Ska bo en ensam ögonfrans där i. Jag hade hoppats på att få till ett större bygge, men jag ser detta lite som en prototyp. Det blev lite skavanker och sådär också, det är första gången jag jobbar med plastglas bl.a. Är på det hela taget nöjd och terrariet blir utmärkt tills vidare.

Mer bilder här: imgur.com/a/exPiV/all

128
44
scienta:

Provisoriskt inrett och med den lilla gynnaren inflyttad. Hade inte så mycket inredning hemma och hann inte shoppa i skogen idag. Ska installera ett par grövre pinnar åt honom att klättra på sen m.m.

2966
1648
Hoggaforfan:
Polykarbonat (makrolon) är smidigt medans jag finner akrylglas (plexiglas) för skört och bli lätt repigt.
Men är smidigt att kunna bearbeta alls eller lättare än glas (beroende på verktyg och erfarenhet)

128
44
scienta:
Hoggaforfan skrev:
Polykarbonat (makrolon) är smidigt medans jag finner akrylglas (plexiglas) för skört och bli lätt repigt.
Men är smidigt att kunna bearbeta alls eller lättare än glas (beroende på verktyg och erfarenhet)

I 4mm så var det helt ok ändå, jag lärde mig ett par bra saker i detta bygge.

Vart får man tag på polykarbonat i skivor?

2966
1648
Hoggaforfan:
scienta skrev:

I 4mm så var det helt ok ändå, jag lärde mig ett par bra saker i detta bygge.

Vart får man tag på polykarbonat i skivor?

Dessa har bra pris tycker jag:
www.stocksundet.se/polykarbonatskivor/3

128
44
scienta:
Hoggaforfan skrev:

Dessa har bra pris tycker jag:
www.stocksundet.se/polykarbonatskivor/3

Har du handlat därifrån så att man vet att sidan är "grön"? Ger ju ett bra intryck, men alltid trevligt med empiriska rekommendationer.

2966
1648
Hoggaforfan:
scienta skrev:

Har du handlat därifrån så att man vet att sidan är "grön"? Ger ju ett bra intryck, men alltid trevligt med empiriska rekommendationer.

haha jo sant. Jo jag har handlat därifrån. :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild