Termostat med flertal kanaler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

196
268
NickeJ89:
Tja.

Håller på med en terrarieställning till mina skorpioner och vill då passa på att fixa en bra termostat för att hålla koll på temperaturen och fuktigheten i samtiliga brukar samtidigt.

För tillfället har jag 7 terrarium, och det bästa hade varit om det finns en termostat med minst 7 "kanaler" så jag endast behöver en termostat. Finns det något sådant?

Kvalité framför kvantitet.

Måste förvarna om fruktansvärda El-kunskaper!

196
268
NickeJ89:
Ingen som vet något?

417
249
KANDARBA:
Jag har inte funnit en dån själv med flera kanaler. 
Jag har sökt det tidigare men det vart inte så lätt att hitta om man inte bygger själv. 

741
681
Binks:
Hmm nu lär jag fundera på vem det var som sålde något sådant av Kioskvältarmodell?
Har fan för mig att de var uppåt 8-10 kanaler och digitalt.
Man tröck bara fram varje kanal för sig och ställde in min max temp.
Även för mig att de var kopplingar baktill på den så man kunde ta ur kablarna för värmen och termostaten?

Ingen som kan känna igen vad de kan vara för något?

375
251
Doxster:
Edward Church i England sålde riktiga monstertermostater tidigare. Allt ifrån 2 kanaler till 8 eller 12, inte helt säker på vad max var. Dom var vita med blå LED-skärm.

Men tillverkaren var en privatperson, och han har tyvärr lagt ner den karriären...

Edit: Fel av mig, Thomas Simpkin i England var det som sålde dom. Danistat heter produkten.

239
197
Danpss:
Du kan ju koppla på flera värmemattor i en grenkontakt och i sin tur koppla den i termostaten. Sensorn kan du placera i det mittersta terrariet då det inte bör skilja så mycket i temperatur mellan dem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild