Värmematta under terrarie?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
24
jbjohansson:
Har för mig att jag läst någonstans att man ska akta sig för att sätta en värmematta under ett glasterrerie (eller om det var på insidan). Om jag minns rätt var det stor risk för att glaset skulle spricka. Stämmer detta, någon som vet?
Mvh/ Jocke

417
249
KANDARBA:
jbjohansson skrev:
Har för mig att jag läst någonstans att man ska akta sig för att sätta en värmematta under ett glasterrerie (eller om det var på insidan). Om jag minns rätt var det stor risk för att glaset skulle spricka. Stämmer detta, någon som vet?
Mvh/ Jocke

Samtliga av mina värme mattor på exo terra sitter på under sidan. Och hitills ingen spricka. 
Har 19 ExoTerra terrarier. Olika watt och fabrikat på mattorna. 

På dom andra helglas så har jag bara 1 matta och den är moterad på baksidan. 

1159
626
Temla:
Har haft värmematta under glassterrarier en längre tid och det har aldrig spruckit. Dock ska man vara noga med att se till att det finns luftcirkulation kring värmemattan t.ex. genom att ställa upp terrariet på små "fötter". Har man ett ExoTerra så behövs inte det då det redan är upphöjt och anpassat för att kunna ha värmematta under. 

40
24
jbjohansson:
Stort tack för tipsen, det där med luftcirkulation låter klokt.
Nu vet jag hur jag ska göra.
Än en gång, stort tack för er hjälp.
Mvh/ Jocke

2052
780
psyjoh:
Samtliga av mina exoterra Mattor sitter under terrariena i glas. Alla har spruckit utom ett!
Terrariena är oxå exoterra. 

417
249
KANDARBA:
psyjoh skrev:
Samtliga av mina exoterra Mattor sitter under terrariena i glas. Alla har spruckit utom ett!
Terrariena är oxå exoterra. 

Lite otur. 
För jag har lyckats klara mig helt. Vad har du för matrial åvan för glaset  ?

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Jag har en frigolitskiva som är ca 1 cm tjock, ovanpå den har jag lagt värmemattan, och sedan glasterrariumet rakt på det utan några problem.
Har ett terrarium från Hornbach, inte något exoterra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild