Ventilationsfråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Jag har en liten 4 cm datorfläkt som tar in luft till min "regnskogsburk", & jag undrar hur ofta samt hur länge per dag man bör använda ventilationsfläkten för att få bästa lufkvalite?
Hur långa intervallerna ska det vara, etc?

376
359
a6lex:
reptilicus_ skrev:
Jag har en liten 4 cm datorfläkt som tar in luft till min "regnskogsburk", & jag undrar hur ofta samt hur länge per dag man bör använda ventilationsfläkten för att få bästa lufkvalite?
Hur långa intervallerna ska det vara, etc?

Om du sätter en hastighetsregulator så kan du nog nästan ha på den hela tiden, lite beroende på hur stort ditt terrarie är :)

309
38
reptilicus_:
Det är ett ombyggt vitrinskåp, så ganska stort

2966
1648
Hoggaforfan:
Tillräckligt med ventilation så behövs ingen fläkt samt 40mm fläktar rör inte på så mycket luft heller.
Grovt sett så har du inte problem med kondens på rutan eller mögel så behövs ingen fläkt alls men annars så behöver den vara igång så mycket så du inte har de problemen, exakt vilka intervaller det blir är nog omöjligt att svara på här.

376
359
a6lex:
Sätt de på 4-5v så kan du ha på de konstant. Kolla bara så luftfuktigheten håller sig bra
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild