Ni med giftormar SE HIT.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

33
2
Hotherps:

Okej, dom jag få jag har paratat med har sagt att dom är rätt lätt att hantera.

Syftade mest på större ormar. Har ingen erfarenheta överhuvudtaget. så Vet kanppt vad jag pratar om.. 

Sorry om det uppstår förviring! 

741
681
Binks:

Tror nog de inte finns någon som är BRA att börja med, bara de som är lite eller mycket värre än andra.

Ett misstag och bli biten av någon giftorm kan få ganska otäcka konsekvenser.

Finns de som blir redigt sjuka av palmisar som en del säger inte är så farligt, men blir redigt sjuka och får nekros, hjärtat lägger av osv osv

Även sett bilder på folk (en här på forumet) som blir biten av Kobror och klarar sig tydligen bra.

Så vad som händer för just DIG eller MIG när vi blir bitna av någon giftig orm vet vi inte förens betet har skett.

Att börja med någon trädlevande aggresiv ogiftig orm är nog bra början iaf, sen hitta någon mentor som har den orm man tänkt skaffa och då lära och se hur man sköter dem och hur man löser olika lägen.

Att tvångsmata eller kurera en sjuk arg palmis är nog inte de roligaste.

33
2
Hotherps:

Sant det du skrivit. 

Har en C.hortalanus som inte är den snällaste. så det gäller att hålla kolla på henne. Inte för att det gör ont att bli biten, men bra träning att läsa av ormen. 

366
157
Linus:

Även om det är lite trist att citera Viperkeeper (en snubbe på Youtube som jag själv tycker är rätt oskön), men han uttrycker det bra: "The most venomous snake in the world is the one that just bit you." Vilket ju i och för sig rent faktamässigt är felaktigt, men som inställning är den sund.

21
3
Roffe:

- there are no venomous snakes with "training wheels" 

164
35
anders890:

jag tycker inte alltid att ViperKeeper's sätt att hantera sina ormar är helt okej och han kanske inte bör ses som ett skolexempel alla ggr, men på hans youtube-kanal kan man väl lära sig en hel del om gift och hantering, skötsel osv. men som sagt, man ska gå den "rätta vägen", via mentor, utbildning mm !

12
2
Martin:

Jag är inne på Binks linje.

Skaffa en sur ogiftig jäkel.

Och det verkar du ju ha.

Hantera den med krok under ett år eller längre.

Blir du huggen så kan du vara glad att det BARA var en ogiftig rackare.

33
2
Hotherps:

Joo får göra så :) 

Skaffar gul anakonda snart med rätt hett temprament så blir att hålla på med den rätt mycket.

29
0
jstrom:

men om du övar på en gul anaconda... vad är det dår för plan för giftorm sen?

33
2
Hotherps:

Vet ine riktigt vad ajg vill ha en ( om det ens blir av) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild