Ni med giftormar SE HIT.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

17
1
Inkice:

Skrikk, tyvärr finns ingen förening i Örebro området. Vet att det finns en hel del människor som handskas med gift och även andra orm arter i Örebro då jag är uppvuxen i Örebro. Rekommenderar att du går med i SHR (Stockholms Herpetologiska Förening) och som Jimma skriver att skaffa sig ett kontaktnät. För att sedan bygga vidare på intresset gällande gift och även ogiftigt.

Det är en stor förändring i livet att handskas med gift man bör ta sig en funderare eller 4:a.

Lycka till

33
2
Hotherps:

Okej, får försöka bygga upp ett kontaktnät! Finns inte så mycket annat att göra. ^^

Tack för tipset!

Kommer dröja många år innna jag kommer skaffa giftigt, det är ne sak som är säker. Men man måste ju börja någonstans. :)

5
1
ormet:

Dom flesta har nog börjat med vår kära o fina palmhuggorm antar jag, även jag har gjort det  :)

33
2
Hotherps:

Det är något sånt jag skulle kunna tänka mig att börja med framöver!

5
1
ormet:

Palmhuggormen är ju sen också så förbenat underbart snygg o vacker på samma gång  ;)  Hur nu man kan vara snygg o vacker på samma gång  haha... ja hur som hellst så inte supergiftig och normalt för dom flesta individer är den lätt att hålla på krok.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

behöver inte vara super giftig för att det ska sluta med träfracken

102
1
dragster:

många dödsfall beror ju på att du e allergisk mot någon substans i giftet. Anafylaktisk chock e ju ofta nog så illa jämfört med själva giftet.

4
0
Jooonee:

Jag och en vän med många många års erfarenhet av orm köpte oss ett par Palmhuggormar, som vi hade tillsammans hemma hos honom, sedan böt vi dom mot en Porthidium ophryomegas, sen skaffade jag mig ett par Vipera ammodytes, o det är väll så jag började, och det är där jag är :)
Innan palmhuggormarna hade jag redan krokvana dock, då jag och min vän annonserade om att vi hjälpte folk att flytta huggorm från deras tomt, istället för att folk skulle slå ihjäl dom!

33
2
Hotherps:

Så palmisar är en bra orm att börja med? 

Jag Kommer nog aldrig att ge mig på dom riktiga tungviktarna inom giftormar, kommer hålla mig till dom lite mindr och lugnare.

Och som jag skriv tidigare så är mitt mål och min dröm att ha A.sqamigeraor hemma! :)

102
1
dragster:

palmisar ( vilka du nu syftar på) e ju allt annat än lugna, huggvilliga o kastar sig hejvilt..

Du säger du inte vill gå på tungviktarna, men vill ha squamigera? Får inte riktigt ihop de då dom e duktigt potenta o de inte finns motgift..

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild