Vad är bäst foder åt kungspython fött 2015?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
5
Hastanita:
Jag vet inte när på året de är fött. Men de är ca 3 cm i diameter eller kanske 4 cm när de har ätit. Hur stor möss eller kan de äta små rotter? Och hur ofta bör de få mat? Nu äter de mellanstora möss, det är väl springer. Har inte haft ormarna länge och undrar hur andra tänker är bäst. Så tackar för svar redan!

11
5
Hastanita:
Hastanita skrev:
Jag vet inte när på året de är fött. Men de är ca 3 cm i diameter eller kanske 4 cm när de har ätit. Hur stor möss eller kan de äta små rotter? Och hur ofta bör de få mat? Nu äter de mellanstora möss, det är väl springer. Har inte haft ormarna länge och undrar hur andra tänker är bäst. Så tackar för svar redan!

Ca3cm i diameter och ca 55 cm långa.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag personligen matar bara med råttor till alla ormar, då slipper jag eventuella problem när man måste byta upp sig i foderstorlek, möss är ändå för smått för pytonormar :) Men smaken är som baken, viktigt att inte ge mer än 1 byte per matning dock. 

Ormar äter större foder än man kan tro, bara prova dig fram :) Sväljer dom för fort är det för smått, skulle det vara för stort så tar dom det inte :) Sikta på att fodret ska vara ungefär lika tjockt som kroppen på ormen, en bra tumregel. 

Hur ofta dom bör äta beror mycket på individen och vilken storlek på foder dom får, men årsungar hemma hos mig får mat ungefär 2 gånger i månaden. Enklare att mata en orm för mycket än för lite, kan vara värt att tänka på. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild