Terrarium till C. hortulanus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
25
Patriklu:

Jag vill få era synpunkter på vad ni tycker om mitt terrarium.
Ska bo en Corallus Hortulanus där i tills den har växt ur det. Mått 75x40x60, fogskumsbakgrund, endast levande växter, dimmaskin, ett antal grenar i olika temperaturzoner, korkrör i bakgrunden som gömställe, osv.. Kan tillägga att vattenskål samt värmelampan snart ska införskaffas. Växterna växer så det knakar! Bara tidsfråga till dom har tagit över terrariet haha.. Nu är det bara terrariumets utseende/innehåll jag vill ha tips och funderingar omkring. Exempelvis: Fler grenar, bättre placering på växter och så vidare.

Tack på förhand!

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag tycker det ser bra ut vid första anblicken :) Sen går det väl alltid att förbättra alla terrarium men i den där burken kommer en hortulanus trivas bra. Jag hade kanske slängt in nån mer gren eller någon blomma med färg där inne, men det är jag :)

Dock har jag en invändning. Byt ut mätarna från exo-terra då dom ofta inte visar rätt ändå :) Alternativ komplettera med en eller två till termometrar/hygrom. Men det är väl också en smaksak, jag med flera har iaf inga bra erfarenheter av deras mätare! 

47
25
Patriklu:
Ska nog försöka hitta någon snygg gren att sätta in, ju mer man använder utrymmet desto bättre liksom! :)
Ska byta ut mätarna, försöker hitta andra alternativ just nu faktiskt! Har du något tips på en bra kombinerad termometer/hygrometer, digital mätare? 

Tack för svar!

1685
794
fluffis:
Om du tycker att det här med luftfuktighet är viktigt så är en hårhygrometer ett tips. De funkar ofta bättre än digitala säger folk. Dock har jag inte prövat själv.

53
26
Findus:

Patriklu skrev:
Ska nog försöka hitta någon snygg gren att sätta in, ju mer man använder utrymmet desto bättre liksom! :)
Ska byta ut mätarna, försöker hitta andra alternativ just nu faktiskt! Har du något tips på en bra kombinerad termometer/hygrometer, digital mätare? 

Tack för svar!

Jag köpte en schysst hygrometer/termometer på Kjell & Company för 139:90 :-, se länk nedan.
www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/verktyg/matinstrument/termo-hygrometrar/hygrometrar/kompakt-digital-hygrometer-p48599

Har funkat bra för mig!

4
1
Daankaar:
Findus skrev:

Jag köpte en schysst hygrometer/termometer på Kjell & Company för 139:90 :-, se länk nedan.
www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/verktyg/matinstrument/termo-hygrometrar/hygrometrar/kompakt-digital-hygrometer-p48599

Har funkat bra för mig!

Hej. Hur fäster du den? 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Ser riktigt snyggt ut. Möjligtvis mer grenar om jag ska invända på nåt. Bättre med för mycket än för lite. Hortar gillar att ligga på flera grenar samtidigt. Inte som en tex chondro som ligger på en gren.

Jag erbjuder gömställen uppe i träden och även på marken. Man får inte glömma bort att det är en semi-arboreal orm som även chillar på marken i mellan åt :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild