Stora problem med ljus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

321
444
Daniel_S:
Hej
Jag har stora problem med ljussättning till mina terrarium. Jag har ett ganska stort rum tillägnat till mina djur/växter. I rummet finns 4st hyllor som är 1,8m långa vardera. Två av hyllor har i sig 4 hyllplan, och de andra två har 2st.
Dvs. totalt blir det 18m som jag behöver ljussätta. Jag har hittils använt mig av vanliga ramper, provat med ledstripar men inget blir bra. Jag vill ha en lösning som verkligen håller och som inte innebär massa jobb med lysrörsbyten o.s.v.
Helst vill jag ha led, men hittar inga bra storlekar (striparna ger inte tillräckligt ljus) så jag funderar på om man kan beställa specialbyggda ledramper i de storlekar jag behöver?
Är det någon som vet om det är möjligt eller har annat förslag?

Tack!

90
38
Fredrik85:
Har du prövat terrajova.eu/svenska/hem.html många pilgiftsnördar som ät väldigt nöjd med hans prylar. Finns nog ett par trådar om det på www.pilgift.se/app.php/pilgift/43361

Mvh Fredrik

2966
1648
Hoggaforfan:
Även jag är nöjd med hans prylar :-)

376
359
a6lex:

Tror det kan bli svårt att få tillräckligt med ljus från LED utan att priset skjuter i höjden. Jag skulle rekomendera att du monterar T5 armaturer med 1st 80W över varje hyllplan eller 2st 30W. Nått i stil med detta :D

www.ledelfakta.com/product/airam-armatur-marina-t5-80w-230v-ip66

Annars en av denna sort över varje hylla, sen montera en reflektor så du inte lyser upp hela rummet om det nu inte är tanken

www.ledelfakta.com/product/airam-maxilux-st-t5-80w-lj-ip20

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild