Byta föda till ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
2
JungleBoy:
Hej, jag ska hämta min första reptil i påskhelgen men uppfödaren hade matat henne med kackerlackor.
Kan man byta bort kackerlackorna mot något annat för basfödan var ju pangea cgd.

120
60
xTheod:
Med risk för att verka dum nu :p om uppfödaren har matat med kackerlackan så är ju det basfödan ? 

Men om det är så att du vill byta så är det bara prova vad den tycker om, själv tycker jag variation är det bästa

20
2
JungleBoy:
xTheod skrev:
Med risk för att verka dum nu :p om uppfödaren har matat med kackerlackan så är ju det basfödan ? 

Men om det är så att du vill byta så är det bara prova vad den tycker om, själv tycker jag variation är det bästa

Men uppfödaren skrev att pangea var basfodern och att hon mata med kackerlackor också men tack så mycket för svaret :)

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Själv tycker jag inte det finns direkt nåt annat som skulle vara bättre eller smidigare att byta till! 
Hade jag vart du hade jag fortsatt med cgd och dubia precis som uppfödaren gjort :)

20
2
JungleBoy:
anniemalmros skrev:
Själv tycker jag inte det finns direkt nåt annat som skulle vara bättre eller smidigare att byta till! 
Hade jag vart du hade jag fortsatt med cgd och dubia precis som uppfödaren gjort :)

Ja själv skulle jag också det men det finns nån i huset med kackerlacks fobi så jag får nog inte ;)

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Du kan alternera med syrsor, viltfångade mindre gräshoppor (när de dyker upp), mjölmask, vaxmott. Variation är alltid bra. Glöm dock inte att pudra med ett bra mineral-vitaminpreparat.

20
2
JungleBoy:
McPede skrev:
Du kan alternera med syrsor, viltfångade mindre gräshoppor (när de dyker upp), mjölmask, vaxmott. Variation är alltid bra. Glöm dock inte att pudra med ett bra mineral-vitaminpreparat.

Okej då kör jag bå dessa ;) tack allihop för svaren :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild