Behöver ormkunniges hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

106
64
pillorita:
vi ska överta 2 ormar från en bekant , en är gul råttsnok men andra vet han inte själv vad det är o där är mitt problem jag vill o behöver hjälp med :D försökte få med bild men vill sig inte så kolla i mina foton på ormen.
Vad är hon ? 
Tacksam för hjälp :)

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Zamenis longissimus 

106
64
pillorita:
viper66 skrev:
Zamenis longissimus 

Tack :) nu ska jag läsa allt jag kan hitta 

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Har du frågor kan du pma. Har haft arten i över 10 år och odlat den lika länge. 

106
64
pillorita:
viper66 skrev:
Har du frågor kan du pma. Har haft arten i över 10 år och odlat den lika länge. 

Haha jag undrar allt om den :D o kan den leva med kompisen den gula? Berätta gärna , ju mer info desto bättre :) vet inte ens hur de vill ha o behöver ha i terrariet 

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Tallskogs terrarium med väl tilltagen badbalja. Eskulapsnoken kommer från Europa, finns från södra Tyskland. 

Den behöver en temp på runt 23-28 grader med en solplats på 33-35 grader. Matglada. 

Eftersom longissimusen är en europeisk orm och gulråttsnok är en amerikansk så ska dom inte bo tillsammans 

106
64
pillorita:
viper66 skrev:
Tallskogs terrarium med väl tilltagen badbalja. Eskulapsnoken kommer från Europa, finns från södra Tyskland. 

Den behöver en temp på runt 23-28 grader med en solplats på 33-35 grader. Matglada. 

Eftersom longissimusen är en europeisk orm och gulråttsnok är en amerikansk så ska dom inte bo tillsammans 

Ok bra o veta ? måste läsa om den andra med 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild