Ägg från Ögonfransgecko...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Wiraldo:

Skaffade vår första Ögonfransgecko för ett par veckor sedan, nu visar det sig att hon har lagt ett ägg. Läste skötselrådet från Anders, men undrar om luftfuktighet för ägget, bottensubstat osv..?

När äggen är lagda tar man ut dom ur terrariet och antingen lägger dom i en inkubator eller har dom i vanlig rumstemperatur.
Vid 23 grader kläcks äggen efter ungefär 60-70 dagar.

Tacksam för hjälp, då detta är första gången vi hanterar ägg och vi har ingen inkubator!

46
72
vikingsthlm:
Hej dessa ägg är otroligt lätta att kläcka krävs ingen incubator! har hon laggt 1 så kolla lär finnas 1till  om dom är befruktade så tycker jag att du tar en liten plastburk med fuktig vermekulite eller kattsand! Sätt på ett lock med små hål i se till att inte vända äggen! Ställ dessa exempelvis på terrariumet där det brukar vara lite varmare av belysningen! Annars funkar rumstemperatur bra tar bara lite längre tid att kläcka dessa! Har kläckt massor av denna sort även hitta kläckta ungar i terraium!  Lycka till

3
0
Wiraldo:
vikingsthlm skrev:
Hej dessa ägg är otroligt lätta att kläcka krävs ingen incubator! har hon laggt 1 så kolla lär finnas 1till  om dom är befruktade så tycker jag att du tar en liten plastburk med fuktig vermekulite eller kattsand! Sätt på ett lock med små hål i se till att inte vända äggen! Ställ dessa exempelvis på terrariumet där det brukar vara lite varmare av belysningen! Annars funkar rumstemperatur bra tar bara lite längre tid att kläcka dessa! Har kläckt massor av denna sort även hitta kläckta ungar i terraium!  Lycka till

Tack! :)
Då provar jag enligt din beskrivning.

148
116
Ella:

Hej Hej :) Det har kommit ut ett nytt skötselråd som är skrivet av mig där jag beskriver lite vad man kan göra.

3
0
Wiraldo:
Ella skrev:
Hej Hej :) Det har kommit ut ett nytt skötselråd som är skrivet av mig där jag beskriver lite vad man kan göra.

Jättebra Ella!
Tack för en mycket utförligt skötselråd! :)

148
116
Ella:
Wiraldo skrev:

Jättebra Ella!
Tack för en mycket utförligt skötselråd! :)

Va glad jag blir av att du tyckte om det :) Tack!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild