Vetenskapligt namn: Paroedura picta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

278
47
Boboo:
hejsan,

ni som har denna,

är detta en rolig ödla:)

är det tropisk / subtropisk miljö den vill ha?

luft fuktighet dag och natt i %?

mat till denna , dubia syrsor larver?

stlk på terrarie, för 1st och 2st?

gör man vinter för denna/dvala?

mvh

196
268
NickeJ89:
Starta inte en ny tråd för varje litet djur du kommer på.
SÖK!
Finns tom skötselråd om den...
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_picta

278
47
Boboo:
Hejsan,

Redan läst skötselråd.......
Vore kul att höra från de på forumet som har denna sort, får jag inte fråga det,?

32
12
Emma:
Hejsan! Är tråden väl skapad kan jag väl lika väl svara lite.
Paroedura picta var den första ödlan jag skaffade mig, blev förtjust i deras livliga betende, utseende, stora vackra ögon och storlek. Enligt mig en rolig liten ödla som är kul att betrakta på kvällarna när de jagar. Syrsor är bra basföda men variation är alltid bra, sålänge maten är lagom storlek. Jag märkte dock att insekterna lätt blir för stora ganska snabbt då det är en väldigt liten gecko - så ett tips är väl att inte köpa för många insekter på samma gång om inte alla hinner ätas upp i tid (om du inte föder upp dom själv eller har andra större ödlor förstås). Kan hållas ganska torrt men behöver naturligtvis tillgång till en ordentlig fuktlåda för ömsning osv. Samt varm/kall sida för att reglera värme - men googla omkring och läs flera olika skötselråd. Har aldrig dvalat mina men går säkert om man känner för det.

//Emma

278
47
Boboo:
Tack Emma.
b
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild