Någon i Västeråstrakten som vet hur man får en GTP att gapa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
3
Kamala:

Ser ut som reptibark sitter fast i mungipan och jag har aldrig försökt öppna gapet på en orm så det lutar åt veterinären imorgon bitti annars.

eller hur ser munröta ut? det kan väl inte vara det?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Bilden är tagen för långt ifrån så det är jättesvårt att säga vad det är i munnen. Men ta tag bakom huvudet på ormen och ta bort "skiten" med en pincett :) Svårare än så är det inte :) 

Om det är munröta (vilket jag inte tror) så har det gått väldigt långt ser det ut som. 

Du kanske kan skölja bort det med vatten?

6
3
Kamala:
Jonas_ skrev:
Bilden är tagen för långt ifrån så det är jättesvårt att säga vad det är i munnen. Men ta tag bakom huvudet på ormen och ta bort "skiten" med en pincett :) Svårare än så är det inte :) 

Om det är munröta (vilket jag inte tror) så har det gått väldigt långt ser det ut som. 

Du kanske kan skölja bort det med vatten?

Såg inget alls igår på dagen + hon åt utan problem i förrgår.
Så munröta borde det inte vara.
bättre nu på morgonen, kunde i stort sätt stänga munnen nu.

Jorå försökta ta tag bakom huvudet men jag vet inte hur hårt jag kan hålla, vill inte skada henne i onödan.
Sen så sitter skräcken i lite sen förra helgen när den andra fullvuxna killen tog en rejäl tugga över handen, blå fingrar och blodbad sitter i minnet lite..

375
251
Doxster:
Kamala skrev:

Såg inget alls igår på dagen + hon åt utan problem i förrgår.
Så munröta borde det inte vara.
bättre nu på morgonen, kunde i stort sätt stänga munnen nu.

Jorå försökta ta tag bakom huvudet men jag vet inte hur hårt jag kan hålla, vill inte skada henne i onödan.
Sen så sitter skräcken i lite sen förra helgen när den andra fullvuxna killen tog en rejäl tugga över handen, blå fingrar och blodbad sitter i minnet lite..

På med en svetshandske på ena handen och kroken i den andra och ge dig "på det" bara. Det är såna där situationer som får dig att växa som ormmänniska. Ta ett par djupa andetag och bestäm dig så ska du se att det går bra, lycka till.

741
681
Binks:
Dra på dig ett par handskar och ta ett stadigt grepp om nacken.
Sen är de bara peta in med fingret i munnen och peta ut de eller ta hjälp med pincett.

Är man riktigt smidig kan man hålla fast huvudet mellan roten av tummen och handen och peta lite i sidan av munnen med pekfingret tills munnen öppnar sig och hålla kvar fingret där, då har du en helt fri hand att peta ur skiten eller peta med pincett.

6
3
Kamala:
Binks skrev:
Dra på dig ett par handskar och ta ett stadigt grepp om nacken.
Sen är de bara peta in med fingret i munnen och peta ut de eller ta hjälp med pincett.

Är man riktigt smidig kan man hålla fast huvudet mellan roten av tummen och handen och peta lite i sidan av munnen med pekfingret tills munnen öppnar sig och hålla kvar fingret där, då har du en helt fri hand att peta ur skiten eller peta med pincett.

Fick bort det :) :) :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Kamala skrev:

Fick bort det :) :) :)

Vad var det då? :) 

6
3
Kamala:
Jonas_ skrev:

Vad var det då? :) 

Soil blandat med reptibark klump som fastnat, torrt och hon fick inte bort det själv.
Fick upp gapet lite, pilla lite och sen en rejäl dusch och allt försvann :)

Byter bottenmatriel idag.

741
681
Binks:
Eller så slänger du på lite mera torv ovanpå. De skulle jag gjort.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild