Allmänt upprop!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

953
1840
peter54:
Alla ni som vet med er att ni har lagt ut en annons, kolla av den! Jag har tittat igenom annonserna och bara på fem minuter hittade jag en hel rad med annonser som är över ett år gamla och då är de rimligen inte aktuella. En del har dessutom många annonser med exakt samma innehåll. Vad är det för dumheter när det finns en uppgraderaknapp?

I köp/sälj ska det inte finnas annonser som inte är aktuella och det är upp till annonsören själv att sköta detta.

741
681
Binks:
Nu lär jag kolla om jag har någon kvar men det tror jag inte jag har.
Men skulle det inte finnas en lösning genom att annonsen tas bort automatiskt efter 1-2månader men att det skickas ett meddenade att den är påväg att tas bort så folk då ser och har chans att förnya?
En latmans lösning, men en lösning.

417
249
KANDARBA:
Binks skrev:
Men skulle det inte finnas en lösning genom att annonsen tas bort automatiskt efter 1-2månader men att det skickas ett meddenade att den är påväg att tas bort så folk då ser och har chans att förnya?

Det har tidigare varit som förslag och jag tycker det är ett suveränt sätt att få bort annonser som är 1 år gamla och användaren som lagt upp den har inte varit aktiv på 7 månader

953
1840
peter54:
Binks skrev:

Det har diskuterats flera gånger och visst kanske det borde finnas någon sorts autorensning, men så länge det inte gör det tycker jag att varje annonsör måste klara av att sköta saken själv. Hur kan man inte veta att man har lagt upp en annons och hur svårt kan det vara att rensa bort den när objektet är sålt eller köpt?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Idag finns det automatisk rensning av annonser äldre än 1 år. Det löser dock inte problemet med att vissa lägger upp dubletter eller låter annonser som är sålda ligga.

Det finns säkert ännu bättre sätt att filtrera bort (exempelvis att man tar användarens "senast aktiv" i beräkning).

Men vi kommer aldrig få ett system som själv kan filtrera bort annonser som är sålda (hur vet vi det trots allt?). Så jag tycker vi gör som Peter säger, och försöker hålla lite koll själva och vara noga med att ta bort annonser som inte längre är relevanta + att vi använder förnya-funktionen så att det inte blir en massa dubletter.

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Jag tycker att annonser funkar bra idag, en rensning efter ett år är väl bra. Om säljare/köpare inte rensar sina annonser själva kanske de ibland får en förfrågan om något inaktuellt men det kan man nog leva med.
Jag måste passa på och säga att uppdateringarna/förändringarna av sidan från årsskiftet var bra.

"Keep up the good work!"

Med vänlig hälsning, Björn

375
251
Doxster:
Ett år är ju på tok för lång tid. 3 månader är mer rimligt, har man inte fått det sålt på den tiden är det dags att justera annonsen/priset.

187
221
Moova:

Doxster skrev:
Ett år är ju på tok för lång tid. 3 månader är mer rimligt, har man inte fått det sålt på den tiden är det dags att justera annonsen/priset.

Det beror väl helt klart på vad man säljer. 

Har du tex djur/terrarium/tillbehör whatever som du inte får sålda så kan det ju bero på många saker, att det inte fins köpare för tillfället, man kanske inte hittat till forumet för att se annonsen osv. 

Jag skulle hellre ha kvar ett djur i ett år eller två och att det sen  kom till rätt köpare än att sänka priset och sälja det billigare till första bästa som nappar. 

Har man ingen brottom att bli av med sina saker/djur  för att man letar efter "rätt köpare" eller liknande så ser jag absolut inga problem med att man har sin annons uppe mer än ett år bara man föryar den så det syns att den fortfarande är aktiv och inte såld. 

375
251
Doxster:
Moova skrev:

Det beror väl helt klart på vad man säljer. 

Har du tex djur/terrarium/tillbehör whatever som du inte får sålda så kan det ju bero på många saker, att det inte fins köpare för tillfället, man kanske inte hittat till forumet för att se annonsen osv. 

Jag skulle hellre ha kvar ett djur i ett år eller två och att det sen  kom till rätt köpare än att sänka priset och sälja det billigare till första bästa som nappar. 

Har man ingen brottom att bli av med sina saker/djur  för att man letar efter "rätt köpare" eller liknande så ser jag absolut inga problem med att man har sin annons uppe mer än ett år bara man föryar den så det syns att den fortfarande är aktiv och inte såld. 

Det är ju lite att jämföra äpplen och päron. Givetvis så är det inaktiva annonser som borde bli borttagna efter 3 månader. Har du aktivt gått in och förnyat en annons så bör ju rimligen klockan startas om.

I övrigt håller jag med dig om att det är viktigt att det är viktigt att det är rätt köpare, men om man vill sälja får man snällt vara lite aktiv också och inte bara kasta in en annons och tycka att den sköter sig själv i 18 månader.

106
64
pillorita:
peter54 skrev:
Alla ni som vet med er att ni har lagt ut en annons, kolla av den! Jag har tittat igenom annonserna och bara på fem minuter hittade jag en hel rad med annonser som är över ett år gamla och då är de rimligen inte aktuella. En del har dessutom många annonser med exakt samma innehåll. Vad är det för dumheter när det finns en uppgraderaknapp?

I köp/sälj ska det inte finnas annonser som inte är aktuella och det är upp till annonsören själv att sköta detta.

Ja de har man svarat på o så är de sålda :/ träligt ! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild