Värmelösning till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
25
Patriklu:
Jag ska snart köpa Trädgårdsboa, har bara ett problem kvar att lösa. 
Värmen.
Jag har just nu ett ganska litet terrarium (75x40x60), ska nämligen nämligen köpa en juvenil. Problemet jag har är att jag inte vet vart jag ska ha någon värmekälla.. Vet inte vart jag ska få platsen till det då ljusrampen ovanför terrariet tar ganska mycket plats.. Vågar inte heller ha värmematta i/under terrariet då jag har sett hur illa saker kan gå med dem. Ytan som är kvar ovanför terrariet är cirka 13 cm, varav 3 cm då blir på glas.. Bifogar en bild här under, plasten jag har för ventilationen kan självklart tas bort och sättas på ett annat ställe. . Alla tips mottages!

741
681
Binks:
För en juvrnil funkar de dära ett bra tag.
Värmen tycker jag du bara ska dra in en värmekabel som du antingen lägger mellan några frigolitskivot som Jonas_ har gjort eller så lägger du den bara i botten och öser på mycket bottenmaterial. Ha gärna en termostat.

47
25
Patriklu:
Ingen värmelampa alltså? 

Såhär ser det ut inuti.. Väntar bara på att växterna ska ta sig och sprida sig över terrariet. Ska fixa någon typ av vattenskål också även ifall den kanske inte kommer användas jättemycket. Sen ska jag köpa ett korkrör med! Så ormen har någonstans att gömma sig haha :)

741
681
Binks:
Ja får du in en värmelampa där som är skyddad så blir väl de bra, men jag tycker det serut som du har väldigt lite plats för en lampa?
Eller om du kan ställa ovanpå men ser ut som det är för lite plats även där.

Har själv inte provat helt än men kommer på mitt nästa terrarium att enbart köra med värmekabel på ena halvan och på så sätt få upp värmen till behaglig nivå samt hålla fuktigheten på en bra nivå.

Jonas_ har i en annan tråd visar hur han dragit värmekabel mellan 2st frigolitplattor som är lite utfrästa och på så vis fått upp tempen väldigt bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild