Ficus benghalensis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

82
45
SusannaNO2:
Var lite nyfiken på om någon provat att ha denna art i ett terrarium/vivarium? Köpte en idag som är ungefär 50 cm hög med kruka. Sökte runt lite på nätet innan jag bestämde mig men det stod inte alls mycket om dem (förutom att de som fullvuxna träd blir rätt så stora). Har sett att det står skrivet lite om att de kan ge upphov till allergiska reaktioner hos känsliga personer från att bara ha hanterat växten, är detta något att oroa sig för?

102
100
jonnyake:
Hur har det gått med denna? Jag har länge letat efter den här arten för att testa i mitt terrarium men har inte funnit den att köpa någonstans.

Fungerar den bra?

82
45
SusannaNO2:
jonnyake skrev:
Hur har det gått med denna? Jag har länge letat efter den här arten för att testa i mitt terrarium men har inte funnit den att köpa någonstans.

Fungerar den bra?

Jo den funkade bra, men den växte otroligt fort och tog upp hela terrariet till slut så var tvungen att ta ut den. Utanför trivdes den inte alls lika bra så den dog tyvärr. Använder löven på subtratet och gråsuggorna älskar dem, haha. Den kan nog fungera bättre i ett rejält stort terrarium för den tog upp hela mitt som är 45x45 i bottenyta.

102
100
jonnyake:
SusannaNO2 skrev:

Jo den funkade bra, men den växte otroligt fort och tog upp hela terrariet till slut så var tvungen att ta ut den. Utanför trivdes den inte alls lika bra så den dog tyvärr. Använder löven på subtratet och gråsuggorna älskar dem, haha. Den kan nog fungera bättre i ett rejält stort terrarium för den tog upp hela mitt som är 45x45 i bottenyta.

Tack för svar! Mitt terrarie är 45x80x80 så den kanske inte tar över lika snabbt, men trädet blir ju gigantiskt i naturen så jag lär nog få hålla efter! Tyvärr får jag endast tag på frön, som tydligen tar flera månader på sig att gro. Men det får bli ett långtidsprojekt :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild