Oönskad parning Boa constrictor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
8
Colafon:
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja så skriver ner allt som kan tänkas vara viktigt.

Jag har två kungsboor som bor med varandra sedan ungefär tre månader tillbaka.
Köpte den första som en "förmodligen hane" (säljaren hade en hona och en hane som var nästan identiska men min var då just "förmodligen hanen"), var sedan till veterinär med honom och där kallades han för "hon" och antog då att han var en hon trots allt.
Skaffade sedan en till hona och de fick bo ihop. 

Nu imorse TROR jag att de kan ha parat sig med varandra, jag är inte helt säker men det såg ut som det, var svårt att se då en stor del av dem låg gömd under bark. 
Om det nu är så att de parade sig, kan jag sära på dem utan att det blir några bebisar eller är det redan för sent? 
Om hon nu skulle bli gravid, finns det någon möjlighet att göra abort eller liknande..?
Honan är nämligen alldeles för liten för att klara av att få ungar. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Sära på dom ögonblickligen och hoppas att parningen inte tog :) Är honan alldeles för liten så kan det dock inte bli några ungar. Men för att vara på den säkra sidan om man inte vill avla bör man hålla sina ormar i separata burkar :) 

14
8
Colafon:
Jonas_ skrev:
Sära på dom ögonblickligen och hoppas att parningen inte tog :) Är honan alldeles för liten så kan det dock inte bli några ungar. Men för att vara på den säkra sidan om man inte vill avla bör man hålla sina ormar i separata burkar :) 

Självklart särat på dem! :) Var orolig över den stora skada hon skulle ta av en graviditet.. Om det är så att hon inte kan få ungar pga sin storlek gör det mig väldigt lättad, men bäst att vara på den säkra sidan ändå :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild