Phelsuma grandis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

903
510
Evanjeline:

Det är inte en svår sort av daggecko att hålla precis, men tänk på att de endå kräver en del när det gäller belysning. Exo terras vanliga kompaktljusrör är väldigt dåliga, och rekomenderar dig att titta efter andra alternativ. En annan sak är att de faktiskt blir ganska stora, men det beror ju också på vad man jämnför med. Det kan även vara bra då det är lättare att se till så de inte rymmer, men de kräver större terrarium än de flesta andra daggeckosen. Men jag tycker du föst och främst ska titta på vilken ödla som intresserar dig mest. Om du bara vill ha dem för att de är lätta och egentligen hälldre vill ha en annan art kanske det är bärtre du satsar på den istället. De flesta geckosen som inte är supersällsynta går att hålla som nybörjare sålänge man läser på ordentligt.

Jag skulle för övrigt inte rekomendera att ha cgd stående konstant till en grandis om den är vuxen. De har lätt för att bli tjocka, och det är väldigt vanligt att de är övermatade. Däremot yngre eller magra djur absolut.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
En av dom vanligaste orsakerna till en för tidig död hos dessa ödlor ska vara övermatning så att ha en eller två matfria dagar är en fördel anser jag :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild