Lampsocklar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

16
1
Chowder:
Hejsan! jag behöver hitta bra lampsocklar E27 till ett skapligt pris det bästa vore om man kunde fästa dom i taket på terrat (byggt av osb) och klara av bra värme lampor behöver lite hjälp, om ni har ideer läg gärna med en länk vart man kan köpa osv....tackar

/Andreas

6
2
Cvalo:
Är keramisk sockel som du är på jakt efter. Keramiska socklar klarar hög temperatur. 

Vet dock inte vart man hittar de till bäst pris. 

155
39
kosinuss:
reptilutstyr.net/index.php?route=product/product&path=59_83&product_id=152
Är det så här du letar efter. 

16
1
Chowder:
kosinuss skrev:
reptilutstyr.net/index.php?route=product/product&path=59_83&product_id=152
Är det så här du letar efter. 

Jopp och det funkar att sätta direkt i taket är lite nervös över värmen från raptor lampan....

155
39
kosinuss:
Chowder skrev:

Jopp och det funkar att sätta direkt i taket är lite nervös över värmen från raptor lampan....

Har värme pære på 50w nå utan problem. Och den är rett i taket utan problem. Kan setta dit en større pære ikväll och meta värmen.

51
27
knutsson87:
Chowder skrev:
Hejsan! jag behöver hitta bra lampsocklar E27 till ett skapligt pris det bästa vore om man kunde fästa dom i taket på terrat (byggt av osb) och klara av bra värme lampor behöver lite hjälp, om ni har ideer läg gärna med en länk vart man kan köpa osv....tackar

/Andreas

Hej kör med biltemas keramiska socklar med 100 w sunglow i trä terrariet  funkar kanon fast kör med rak modell annars kollar du Kjell o kompani 

16
1
Chowder:
Kanske ska tillägga att jag en 150W lampa just nu men armaturen till den blir alldeles för stor så att den blir störig

51
27
knutsson87:
Chowder skrev:
Kanske ska tillägga att jag en 150W lampa just nu men armaturen till den blir alldeles för stor så att den blir störig

Googla tror de finns liknande sockel som tar 300w om jag inte minns fel 

155
39
kosinuss:
Chowder skrev:

Nu har jag mätat 50w lampan til ca 60 grader på sockel helt upp til taket.
160w lampan ca 90-95 grader efter en god timme och da var det 28-29 grader i omgivningstemratur.

70
29
tobiias:
knutsson87 skrev:

Hej kör med biltemas keramiska socklar med 100 w sunglow i trä terrariet  funkar kanon fast kör med rak modell annars kollar du Kjell o kompani 

ståe ju att det är ip 20. det är väl inte så bra om man ska ha den i fuktig miljö ? =O
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild