Äggkläckare, vilken?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
Cvalo:
Om man ska köpa en äggkläckare vilken rekommenderar du respektive rekommenderar inte?  Och varför?

14
2
johanw87:
Ja rekommenderar å bygga en egen av en frigokitlåda med en doppvärmare inuti , de finns jätte bra videos på YouTube , jag kollade runt där lite , fungerade jätte bra på mina gtp ägg. Lycka till

2052
780
psyjoh:
Det enda man egentligen behöver är en doppvärmare och en låda som är vattentät. T ex en vanlig smartstore. Fyll den sen med vatten i med doppvärmaren. Lägg sen en tegelsten eller liknande där du har ägglådan på efter du har fått önskad värme däri. Jag har 100% kläckning med mina ägg när jag använder mig av denna teknik.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag säger som alla andra, bygg en egen! :) 

Finns inga som är bättre än hemmabyggda äggkläckare, jag har provat ett flertal köpta och ingen kommer i närheten av hemmabyggda kläckare :) Finns mycket bra information på enkla kläckare på youtube och övriga internet. 

6
2
Cvalo:
Om man bygger en egen,  måste den ha lutande tak då för att kondensen inte ska droppa ner på äggen? 

42
37
Diplo:
Cvalo skrev:
Om man bygger en egen,  måste den ha lutande tak då för att kondensen inte ska droppa ner på äggen? 

Om man tänker ha äggen öppet i den så ja, men det är nog inget att föredra. Oftast har man mindre lådor eller burkar i inkubatorn. Lite tips finns på www.serpentum.com/favoriter/inkubator.html

2052
780
psyjoh:
Cvalo skrev:

Jag har lock på äggkartongen men det bildas även kondens i den så jag sätter halva toarullar över äggen som fångar dropparna och jag bytar ut dem efter hand. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild