Utsvulten gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
snurran10178:
Hej, hoppas jag kan få något bra råd här! Jag är för närvarande i Thailand och har upptäckt att en liten gecko bor bakom vårt kylskåp. Det har den säkert gjort ett tag och klarat sig bra för när vi flyttade in var huset fullt av både div. kryp och andra ödlor.
Vi har städat som galningar och tätat sprickor i dörrar/kring fönster, därför finns inga insekter kvar i huset längre och de andra ödlorna har nog tagit sig ut men den här stackaren håller sig kvar runt kylen och blir bara magrare och magrare..
Har försökt fånga den för att lyfta ut den men den springer bara in under kylen. 

Har någon av er nåt tips på vad man skulle kunna testa att mata den med? Jag kan inte släppa lös levande insekter i köket. Eller har ni något förslag på hur man ska kunna fånga den?

Jag tycker så synd om den här tunna lilla varelsen och vill gärna hjälpa den om jag kan.

32
12
Emma:
Det bästa vore att fånga och släppa ut den. Vad är det för sorts gecko? Såvida den inte har häftlameller under fötterna bör det vara ganska enkelt att bygga någon slags fälla.

2966
1648
Hoggaforfan:
En kopp/mugg eller en hal skål med lite larver, skalbaggar och liknande kan du testa. Du ser ganska snabbt vilka som får grepp och vilka som inte får det.

2
0
snurran10178:
Tack för tipsen!
Maken lyckades fånga den och släppa ut den. Jag vet inte vilken sorts gecko det är, men det är en sån som sitter överallt på väggar och murar här.

376
359
a6lex:
snurran10178 skrev:
Tack för tipsen!
Maken lyckades fånga den och släppa ut den. Jag vet inte vilken sorts gecko det är, men det är en sån som sitter överallt på väggar och murar här.

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4865
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild