Hjälp med simpla saker om blåtungad skink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
markus123:
Hej, jag är helt ny inom det här ämnet och tänkte inte skaffa en blåtungad skink förän ett år eller så.
Jag har några frågor som kanske känns dumma för nån som kan lite om denna art :)
Men först hur ofta ska dem äta?
har kollat skötselråd men hittar inte något om det,
jag hade fler frågor men glömde bort dem :( så om jag kommer på igen skriver jag.

mvh, Markus,

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Inga frågor är dumma! Jag kör mat varannan dag på juvenil och 1-3 gånger per vecka för adulta beroende på det nuvarande hullet! Har du läst mitt skötselråd om Blåtungad skink här på terrariedjur? 

6
0
markus123:
AlexGustavsson skrev:
Inga frågor är dumma! Jag kör mat varannan dag på juvenil och 1-3 gånger per vecka för adulta beroende på det nuvarande hullet! Har du läst mitt skötselråd om Blåtungad skink här på terrariedjur? 

Ja det har jag :)

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
markus123 skrev:

Ja det har jag :)

Nyckeln till att lyckas är att variera kosten ordentligt! Mycket trevliga ödlor som är lätta att exempelvis targetträna om man vill det! 

6
0
markus123:
AlexGustavsson skrev:

Nyckeln till att lyckas är att variera kosten ordentligt! Mycket trevliga ödlor som är lätta att exempelvis targetträna om man vill det! 

Är dem giftiga?

21
2
reptiking:
markus123 skrev:

Är dem giftiga?

Nej

70
21
MelvinReptiles:
Jag undrar om man kan ha hundmat som bas foder men variera lite emmelanåt?

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
mehe5 skrev:
Jag undrar om man kan ha hundmat som bas foder men variera lite emmelanåt?

Nej! det är ingen bra idé! Jag ger blötfoder ibland som variation men kass näring! Insekter och bladgrönsaker bör vara basen! De lägger Lätt på sig fett så man får vara lite försiktig med att inte mata för mycket! 

70
21
MelvinReptiles:
Ok då vet jag :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild