Uv lampa till ackie monitor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
3
Idak:
Hej! Har köpt en uv-lampa till mina ackiesar på 160w, 230volt. Och undrar lite på om den då är för stark, har ett ganska lågt terrarium till dem, och på lådan står de att dem föreslår en distans på 60 cm från där lampan sitter till botten av terrariet, och de går inte att uppnå i det terrarium dem går i, idag. Dem har tidigare haft en vanlig värmelämpa som inte ger nå uv, då jag inte haft en uv-lampa som fungerat tidigare. Och då var dem långt ifrån lika aktiva och pigga som dem är nu med den här lampan. Men till frågan, hur viktigt är det att jag fixar ett nytt terrarium till dem där lampan är tillräckligt långt upp? Och vad är de som kan hända om den är för långt ned som den är nu? 

2052
780
psyjoh:
Vad är storleken på terrariet?
Vilken lampa har du?
Har du nån koll på temperatur med den nya lampan?
Antar att det är solarraptor eller solar glo då det är 160w?

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Jag hade inte vågat ha lampan på alldeles för kort avstånd, men vilken lampa rör det sig om? Barkskog kanske kan ge någon input?

3
3
Idak:
psyjoh skrev:
Vad är storleken på terrariet?
Vilken lampa har du?
Har du nån koll på temperatur med den nya lampan?
Antar att det är solarraptor eller solar glo då det är 160w?

Det är 48 cm högt 
I skåpet svala sida är det 25 grader, precis under lampan är det 37 grader varmt 

3
3
Idak:
anders skrev:
Jag hade inte vågat ha lampan på alldeles för kort avstånd, men vilken lampa rör det sig om? Barkskog kanske kan ge någon input?

anders skrev:

Nej jag vill ju inte skada djuren, därför jag blev orolig, men har tyvärr dålig koll, bifogar en bild på lampan. Har ju tänkt att jag ska bygga nytt åt dem så fort det går men nu handlat det en del om att vi inte har utrymmet som krävs 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild