Leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Ostrich5 skrev:

ja den har gått ner i vikt sen den sluta äta. vart kan man köpa såna feta larver?

Arowana Zoo och Reptilgrottan. Det brukar också finnas i sportfiskeaffärer. Tänk på att vaxmott är väldigt fetta så det bör inte gess offta under normala omständigheter. Du måste också kalka vaxmotten då de inehåller fosfor.

70
5
Ostrich5:
Fredrik89 skrev:

Arowana Zoo och Reptilgrottan. Det brukar också finnas i sportfiskeaffärer. Tänk på att vaxmott är väldigt fetta så det bör inte gess offta under normala omständigheter. Du måste också kalka vaxmotten då de inehåller fosfor.

ok tack så mycket av råden

2052
780
psyjoh:
Vivara.sse har fina vaxmott till bra pris. Dem är även mkt bättre paketerade än hur de flesta andra foderbutiker brukar skicka. Det är den stora arten man brukar få och den är lagom för leoasar. Öin leo tackar aldrig nej till dessa, hur mkt han än har matvägrat med annat foder! ;)

70
5
Ostrich5:
psyjoh skrev:
Vivara.sse har fina vaxmott till bra pris. Dem är även mkt bättre paketerade än hur de flesta andra foderbutiker brukar skicka. Det är den stora arten man brukar få och den är lagom för leoasar. Öin leo tackar aldrig nej till dessa, hur mkt han än har matvägrat med annat foder! ;)[/quot[quote=psyjoh]Vivara.sse har fina vaxmott till bra pris. Dem är även mkt bättre paketerade än hur de flesta andra foderbutiker brukar skicka. Det är den stora arten man brukar få och den är lagom för leoasar. Öin leo tackar aldrig nej till dessa, hur mkt han än har matvägrat med annat foder! ;)

ok tack för tipsen

Medlem i SHF
8
1
veronicaihavet:
Allvarligt hur mycket vägde den när du köpte den? De jag föder upp säljs inte före de väger 15 g och det mellan 6-8 (ibland längre ) veckor. Den måste ha fått på tok för lite mat under hela sin uppväxt vilket gör att den inte äter. Va noga med att gutloada all mat och även kalk och vitaminer. I extrema fall kan du pröva att göra mos av insekterna och sätta lite på sena nos så kanske den slickar i sig och triggas igång . Se till att höja värmen lite till 32 grader på varma och att det är runt 25 i resten så den inte blir kall.

70
5
Ostrich5:
veronicaihavet skrev:
Allvarligt hur mycket vägde den när du köpte den? De jag föder upp säljs inte före de väger 15 g och det mellan 6-8 (ibland längre ) veckor. Den måste ha fått på tok för lite mat under hela sin uppväxt vilket gör att den inte äter. Va noga med att gutloada all mat och även kalk och vitaminer. I extrema fall kan du pröva att göra mos av insekterna och sätta lite på sena nos så kanske den slickar i sig och triggas igång . Se till att höja värmen lite till 32 grader på varma och att det är runt 25 i resten så den inte blir kall.

Jag köpte/fick den av en barn familj som inte viste hur man tog hand om den så jag köpte/fick den och då vägde den 10/12 gram. jag ska höja värmen så det blir 32 grader varmt och mosa insekter  

Medlem i SHF
8
1
veronicaihavet:
Håller tummarna för dig

70
5
Ostrich5:
veronicaihavet skrev:
Håller tummarna för dig

Tack

1
0
Lillajag1985:
Hur har det gått med den lilla ödlan??
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild