Leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

70
5
Ostrich5:
vad ska man göra med en leopardgecko som inte äter?

2052
780
psyjoh:
Ostrich5 skrev:
vad ska man göra med en leopardgecko som inte äter?

Min har sina perioder när han ej vill äta. 
Går oftast över efter ngn dag/vecka och han drar då i sig mat som bara den. Kan även vara att hen tröttnat på det du ger hen. 

Skriv gärna hur länge detta pågått, värme i terrariet, vad du matar med osv. ( De vanliga frågorna).

70
5
Ostrich5:
psyjoh skrev:

Min har sina perioder när han ej vill äta. 
Går oftast över efter ngn dag/vecka och han drar då i sig mat som bara den. Kan även vara att hen tröttnat på det du ger hen. 

Skriv gärna hur länge detta pågått, värme i terrariet, vad du matar med osv. ( De vanliga frågorna).

det har pågått i tre veckor som han inte har ätit. värmen i terariet är på 30 garder på det varmt stelet och på den kala så är det 20 till 25. jag matar han med mjölmaskar och sysor som jag fösöker mata honom med. han väger 16 gram så jag vet inte hur mycket den ska väga när den är ett år gamal?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Är den aktiv eller slö? Om den är väldigt aktiv och är en hona kan det vara obefruktade ägg och hon letar efter en lämplig plats att lägga dem.

70
5
Ostrich5:
Fredrik89 skrev:
Är den aktiv eller slö? Om den är väldigt aktiv och är en hona kan det vara obefruktade ägg och hon letar efter en lämplig plats att lägga dem.

den är slö och det är en hane 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Väger den bara 16 gram? En hanne på 1 år ska väga minst 30g

70
5
Ostrich5:
Fredrik89 skrev:
Väger den bara 16 gram!?

jap det är derför jag frågar hur man kan mata honom så han väger mer och så han äter

70
5
Ostrich5:
Fredrik89 skrev:
Väger den bara 16 gram? En hanne på 1 år ska väga minst 30g

oj mycket att ta igen för honom 30 garm

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Ostrich5 skrev:

jap det är derför jag frågar hur man kan mata honom så han väger mer

Ostrich5 skrev:

jap det är derför jag frågar hur man kan mata honom så han väger mer

Testa vaxmott eller andra feta larver. Mjölmaken ska du nog ta bort från dieten helt. Har den alltid varit liten eller har den gått ned i vikt sedan den började mat vägra?

70
5
Ostrich5:
Fredrik89 skrev:

Testa vaxmott eller andra feta larver. Mjölmaken ska du nog ta bort från dieten helt. Har den alltid varit liten eller har den gått ned i vikt sedan den började mat vägra?

ja den har gått ner i vikt sen den sluta äta. vart kan man köpa såna feta larver?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild