Söker Gargoyle Gecko uppfödare!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
0
Crayvey:
Då det verkar vara sjukt svårt att få tag i Gargoyle Geckos i Sverige (utan folk som tar över pris) så skulle jag behöva komma i kontakt med några som har dessa djur! Söker själv just nu röda Morph honor alt hane.. Men ja, sjukt svårt är det haha! 

Känner ni till nån uppfödare? Alt kanske nån i Europa som kan skicka?

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Vad är överpris? Jag tror det tyvärr är vanligare att det är underpris på vissa arter vilket gör att man tycker att de som faktiskt har vettigt pris är dyra.
Det ligger just nu ute en annons med en för 900:-, vilket jag tycker är ganska billigt.

19
0
Crayvey:
Vill inte låta snål eller så men det beror även på vilken Morph dom har. Vanliga morpher tycker jag kan gå för 900-1200kr medan mer ovanligare uppemot 1400-1700kr och riktigt ovanliga ännu mer. Men bara kommit i kontakt med folk som vill ta över 2000kr för vanliga Morphs.. 
Fixk ju tag på en black and white stripped på mässan för några veckor sen så är glad för det kapet faktiskt. Dock var dom tyskar och har inte lyckats få tag på dom igen :/ 

741
681
Binks:
Jag tycker djur överhuvudtaget har rätt låg prislapp generelt.

429
254
JACLAR123:
Allt beror på utbud. '
Det är troligtvis billigare på vissa morfer i Hamm än i Sverige men allt beror på hur stor tillgång det finns. Inom sveriges gränser så har vi varken så många morfer eller djur som säljs som gör att priset höjs. Därefter finns det grymt fina exemplar i Hamm för flera tusen. Sedan är det upp till dig vad du vill betala för en gargoylegecko. Du kanske vill bara ha en gargoylegecko eller en med speciella morfer och gener.

Det är dock uppfödaren själv som får avgöra pris. Jag kan själv nämna att jag har sålt ungar i Sverige för 800-2000 kr styck. Du får avgöra själv vad du är bered på att betala, men generellt så är svenska folket ganska snåla. Jag har inga problem att köpa finare djur med fina linjer för en saftigare peng. 
/Jacob

19
0
Crayvey:
Ja alltså jag kan lätt lägga en större peng på en Morph jag letar efter också! Var inte riktigt mening att få det till att låta som jag är snål haha! 
Men okej, Hamm ligger ju en bit bort. Om man skulle ta sig dit, hur gör man för att få djuret hem? 

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Crayvey skrev:
Ja alltså jag kan lätt lägga en större peng på en Morph jag letar efter också! Var inte riktigt mening att få det till att låta som jag är snål haha! 
Men okej, Hamm ligger ju en bit bort. Om man skulle ta sig dit, hur gör man för att få djuret hem? 

Man fraktar/transporterar djuren från mässorna ute i Europa precis som på samma sätt man fraktar dom hem från dom svenska mässorna :) enda skillnaden är sträckan.

Dom flesta använder sig av frigolitlådor men finns många bra sätt.

194
165
JoakimLundgren:
Crayvey skrev:
Då det verkar vara sjukt svårt att få tag i Gargoyle Geckos i Sverige (utan folk som tar över pris) så skulle jag behöva komma i kontakt med några som har dessa djur! Söker själv just nu röda Morph honor alt hane.. Men ja, sjukt svårt är det haha! 

Känner ni till nån uppfödare? Alt kanske nån i Europa som kan skicka?

Jag har köpt Gargoylegecko av Anolis här på forumet. Tror han har ungar just nu.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild