Juvelkameleont, kan nån som är erfaren svara på mina frågor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

64
67
AntonTheLizard:
Hej, jag hade tänkt att skaffa en juvel kameleont men jag har några frågor som jag inte kunde hitta svar på, 
Först och främst så vill jag bara fråga en så simpel sak som värmen jag hade tänkt skaffa en om några månader så därför vill jag bara veta dem grundläggande sakerna och sedan därifrån läsa vidare. 
Mvh, AntonTheLizard

64
67
AntonTheLizard:
Och luftfuktigheten

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Använd det vetenskapliga namnet så är chansen att du får hjälp med rätt art betydligt större :) Brukar också finnas mycket information på google bara man söker på det vetenskapliga namnet. Populärnamn varierar något över hela världen samt mellan olika männsikor tom :)

417
249
KANDARBA:
Furcifer laterals ? Är det denna du undrar om Anton... 

23
16
Unknown:
Dom sköts på samma sätt som en panter kameleont. 60-80% luftfuktighet och temp 25-30 grader och något varmare på solplats.

64
67
AntonTheLizard:
Jonas_ skrev:
Använd det vetenskapliga namnet så är chansen att du får hjälp med rätt art betydligt större :) Brukar också finnas mycket information på google bara man söker på det vetenskapliga namnet. Populärnamn varierar något över hela världen samt mellan olika männsikor tom :)

Okej jag ska börja göra det ;)

64
67
AntonTheLizard:
KANDARBA skrev:
Furcifer laterals ? Är det denna du undrar om Anton... 

Ja det är det :)

64
67
AntonTheLizard:
Unknown skrev:
Dom sköts på samma sätt som en panter kameleont. 60-80% luftfuktighet och temp 25-30 grader och något varmare på solplats.

Okej tack för hjälpen.

278
47
Boboo:

Tjena

mkt vacker ödla som finns nästan överallt på hela madagaskar, förutom i norr.

mkt sällan på träffas den på höga höjder.

återfinns i skogar och även på klippiga områden, du kan se den i det vilda uppe i träd kronorna eller väldigt högt upp i träden.

honorna när de lägger ägg i det vilda finns delade meningar visa säger 5-10 ägg medans andra säger att de har möjlighet att lägga upp till 20st.

det finns mkt olika information om denna sort, läs på mkt hade jag gjort....

är det ngn i sverige som föder upp denna sort? , zoltan?

lycka till med allt:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild