Planer/Mål/Önskningar för 2016

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

63
158
NEDreptiles:
Tjena jag tänkte att det skulle vara kul att få höra vad alla har för planer, mål och önskningar för år 2016 inom denna hobby som vi alla delar :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Hade varit kul att lyckas få lite avkomma från antingen mina halsbandsleguaner eller A.debilis. Har även planen att få tag på ett avelspar eller trio Nephrurus levis.

Annars går man och väntar på att det ska bli lite varmare så att våra inhemska herptiler ska krypa fram :)

55
24
Mona:
önskar att man får möjlighet att köpa en pied high white kungspyton, det är min stora dröm.

175
228
Rosenlukas:
Hoppas på att få se och fotografera alla våra svenska reptiler. Sen skaffa en del nytt här hemma också såklart ;)

64
41
Hymenopus:
Hoppas främst på att få min korallfingergroda frisk från bakterieinfektion i huden, så att hon kan få släppas in tillsammans med min andra groda.

741
681
Binks:
Jag önskar att mina rum vart större här hemma så jag får plats med mer terrarium.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Binks skrev:
Jag önskar att mina rum vart större här hemma så jag får plats med mer terrarium.

Precis vad jag tänkte :D 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Planen är att hela ormrummet ska bli klart med alla byggen som ständigt pågår känns det som :) Endast några burkar kvar så chansen finns att schemat håller! 

Önskningen är att inom ett par veckor lyckas kläcka någon kull Morelia spilota harrisoni, hoppas såklart på ägg som första steg :) Har bevittnat flera låsningar på två honor. Sen till vintern/våren som kommer är förhoppningen, planen och målet att kunna kläcka en kull Python bivitattus progchai - Dvärgtigerpytons. Dom är könsmogna redan nu men jag tar nåt projekt åt gången, då har man alltid planer att verkställa nästa år :) Sen gör det ju definitivt ingen skada om man lugnar sig några år extra med avel på arter man inte haft så många år än, tycker jag iaf. 

Sen hoppas jag att föreningsbiten blir viktig i år + så mycket annat inom hobbyn jag hoppas på! Helt säker att allt kommer att ske.. men allt har sin tid och plats, arbetar man bra och kontinuerligt med sina djur får man framgång tids nog. Ingen ide att hetsa och stressa med reptiler ändå, det tar tid för juveniler att bli könsmogna och nå vuxen storlek, låt det ta den tiden och skynda inte på processen med övermatning :) det skapar bara problem. 

Hoppas alla duktiga och seriösa här inne lyckas med det dom håller på med, blir ju roligare för oss alla på det viset :) 

181
110
Stina:
Jag önskar att mitt hobbyrum blir större så alla terrarier får plats där. De har sneakat sig ut i vardagsrummet och till sovrummet. Köket är fritt än så länge....

Medlem i SHF
276
343
Jubari:
Planen här är att köpa dvärgtigrar av Jonas om han lyckas kläcka någon kull och vill kränga en liten parvel :) Annars är de viridis och caninus jag är på jakt efter!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild