Afrikanska kackisar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

86
55
lepida:
Min bonus dotter kom hem med afrikanska kakisar ifrån hennes faster, Jag sökt info om dessa mej hittat något. Någon som har info om dessa??

MVH// Richard

15
19
Scolopendra:
Tja!

Det finns en del kackerlackor från Afrika. När man säger Afrikanska kackerlackor brukar det dock oftast vara Bantua robusta/Afrikan bullet roach eller Gromphadorhina portentosa. Om du bild-googlar dessa namn, är de några utav dom din dotter har?

Mvh Robin

86
55
lepida:
Scolopendra skrev:
Tja!

Det finns en del kackerlackor från Afrika. När man säger Afrikanska kackerlackor brukar det dock oftast vara Bantua robusta/Afrikan bullet roach eller Gromphadorhina portentosa. Om du bild-googlar dessa namn, är de några utav dom din dotter har?

Mvh Robin

Ser ut som Gromphadorhina portentosa,

417
249
KANDARBA:
Vad är det som du har bland kackerlackorna.
Isolering ? 

86
55
lepida:
KANDARBA skrev:
Vad är det som du har bland kackerlackorna.
Isolering ? 

Nä jag fick de så, små och stora. Det är majs något..

15
19
Scolopendra:
Madagaskar väsande kackerlacka alltså. Det finns hur mycket information som helst om dom, då de är väldigt populära:)
Testa sök "Gromphadorhina portentosa care" så lär du hitta väldigt mycket information!

Mvh Robin

1275
1725
Falk:
Jag skulle hellre skriva Gromphadorhina spp. än portentosa då dom inte är artbestämda.

Medlem i GHF
3135
1742
EmanuelKarl:
Hej. Jag har inte ärfarehet av någon mer kackerlacka än b.dubia men om ja uppfattat det rätt så har typ alla väsare likadan skötsel
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=g_portentosa
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild