Frukter för fruktätare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

141
35
GeckoLover99:
hej, jag har funderat och letat och inte hittat någon bra sida där man har listat frukter som finns naturligt på ex nya Kaledonien.
jag är nämligen ny inom ögonfrans geckos och jag tycker att det låter mycket bättre att ge dem av den frukt dem skulle äta i det vilda och inte bara ge CGD men jag kan bara inte hitta nåt..
har ni nå bra tips är det bara att skriva, tacksam för alla möjliga tips :)

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Google är bra :)

141
35
GeckoLover99:
Jag försökte men fick bara upp massa rese sidor och fakta om inhemska folkslag, och det hjälper nog inte.. :/

82
45
SusannaNO2:
Sökte lite själv och hittade inte så mycket om de inhemska frukterna, lite mer om odlade frukter (bananer, fikon, mango, papaya osv) men inte mer än så. Tror det kan bero på att merparten (77% enligt newcaledoniaplants.com/ ) av växtligheten som finns på Nya Kaledonien endast finns där. De äter dock mer än bara frukt (t.ex nektar), dock vet jag inte hur viktigt detta är för dem. Har själv forskat lite om att mixa ihop en egen fruktröra till min gecko men det är mycket dyrare i längden om man vill ge det istället för CGD och inte bara som "godis".

141
35
GeckoLover99:
Okej, tack för tipset! Njo jag tror nog jag kör på frukt ändå eftersom det är mer naturligt för dem i min mening :)

175
228
Rosenlukas:
www.moonvalleyreptiles.com/crested-geckos/diet-nutrition/crested-gecko-fruits
Här är en bra lista, dock inte på inhemska men där är skrivet bra med innehåll av kalk osv. :)

141
35
GeckoLover99:
Tack, den sidan var väldigt bra! Nu har jag iaf en grund att gå på för vad jag ska ge dem :)

278
47
Boboo:

hejsan,

tror ni de som står bakom CGD ,, man kan emaila och fråga?

mvh

141
35
GeckoLover99:
Hur menade du? :)

278
47
Boboo:
att man emailar företaget som står bakom fodret som tagits fram ..

de är säkerligen behjälpliga?!

mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild