Vägrar kalk och vitaminer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
1
Chowder:
Hejsan jag har en dabbagam som vägrar äta sin grönsaker om det finns kalk eller vitaminer på dom....hur ska jag gå till väga?

/Andreas

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Det brukar fungera att vänta ut dom :) Eller servera när djuret är riktigt hungrigt. Kan vara värt att testa. 

175
228
Rosenlukas:
Du kan försöka blanda ut det så att det vita inte syns längre. Vår leguan på skolan totalvägrar när kalket syns, hon tycker det ser ut som mögel och struntar därför att äta

2052
780
psyjoh:
Har haft samma problem och tror det beror på smaken. När jag bytte fabrikat så gick det bra. 

295
270
barkskog:
Chowder skrev:
Hejsan jag har en dabbagam som vägrar äta sin grönsaker om det finns kalk eller vitaminer på dom....hur ska jag gå till väga?

/Andreas

Vilka produkter ger du?

1275
1725
Falk:
Rosenlukas skrev:
Du kan försöka blanda ut det så att det vita inte syns längre. Vår leguan på skolan totalvägrar när kalket syns, hon tycker det ser ut som mögel och struntar därför att äta

Har ödlan sagt det?

175
228
Rosenlukas:
Falk skrev:

Har ödlan sagt det?

Var lite dåligt formulerat där kanske...
Hehehe, det är vår lärare som sagt det, men tycks stämma. I vilket fall som helst undviks maten helt när kalket syns tydligt men så fort det är ordentligt iblandat så äter hon.

234
50
costanza:
Haft några ödlor som vägrat käka av exo terras kalk och vitaminer. Nutrobal och Miner All har dock alltid funkat klockrent.

741
681
Binks:
Går det inte att dölja på något vis? Eller tex fylla upp en gurkbit med nyttigheter som ändå försvinner i ett nafs?

417
249
KANDARBA:
Jo.
Det finns flytande kalk ersättning som ni istället kan lägga i vatten skålen. 
Säljes på flaskor i några butiker här och var. 
Och det ska ha mycket bra effekt har jag hört, men kostar en aning mer än vad kalk pulver gör. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild