Crested gecko inge fäste under fötterna.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
Resilence:
tänkte höra om någon här har erfarenhet att eran Crested verkar (torr) under fötterna och inte får fäste varken på min hand/under arm eller på glaset i terrariet?   

Har testat ha hen i en mindre burk sprayad med vatten och även testat att lägga lite blött papper på botten så eventuellt skräp lossnar. Har torkat extra rent på glaset oxå så droppmärkena e borta. Vet ej mer vad jag kan göra! 

1159
626
Temla:
Om det pågått en kortare tid beror det troligen på att den håller på att ömsa. 

6
1
Resilence:
Får avvakta lite då å se om det är öms på gång.

141
35
GeckoLover99:
Beroende på hur varmt/kallt det är skulle du kunna höja nån grad eller två på dagen, då höjer du fukteffekten ganska effektivt, det funkade på mina juveniler :)

134
111
Potato:
GeckoLover99 skrev:
Beroende på hur varmt/kallt det är skulle du kunna höja nån grad eller två på dagen, då höjer du fukteffekten ganska effektivt, det funkade på mina juveniler :)

Men ögonfransar ska varken ha värmematta eller lampa. Dom klarar sig i våran temperatur 19-26 grader. Jag tror det kan vara öms på g eller att hen har ömsat å det har fastnat. Hur ofta sprayar du terrariet? 

6
1
Resilence:
Potato skrev:

Men ögonfransar ska varken ha värmematta eller lampa. Dom klarar sig i våran temperatur 19-26 grader. Jag tror det kan vara öms på g eller att hen har ömsat å det har fastnat. Hur ofta sprayar du terrariet? 

Jag sprayar terrariet en gång på kvällen, och varannan dag riktigt ordentligt eller vad man skall säga. Fuktigheten ligger på 90% i början av kvällen och kvällen där efter innan spray brukar den ha gått ner till ca 50-60% Men det var öms på g och var första gången någon av dem tappade fästet så vart lite nojjig bara :)

134
111
Potato:
Resilence skrev:

Jag sprayar terrariet en gång på kvällen, och varannan dag riktigt ordentligt eller vad man skall säga. Fuktigheten ligger på 90% i början av kvällen och kvällen där efter innan spray brukar den ha gått ner till ca 50-60% Men det var öms på g och var första gången någon av dem tappade fästet så vart lite nojjig bara :)

Men vad bra :) blev också nojjig en gång när det hände min vuxna förr men det var öms :p

141
35
GeckoLover99:
Tur det löste sig :)

82
45
SusannaNO2:
Potato skrev:

Är alltid bra med en värmegradient ;)

278
47
Boboo:

jag hade duchat tidigt på morgonen (efter natten) och kvällen:) (inför natten)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild